Kyrkis, Massage och brand i köket...

Imorse var det dags för Alvas första dag på Kyrkans barntimmar. Hon ska gå där på måndagar mellan 9 och 12. De är 6 barn och 2-3 fröknar :-) Det kommer nog att bli jättebra.
Idag var det bara upprop så det höll bara på till 10.30. Alva ville att jag skulle vara med denna gång. Så jag satt och pratade med de andra mammorna.
Sen gick vi hem och åt lunch och lekte lite. Jag var och hämtade Elin hemma hos Krille. Hon var jätteledsen. Hon hade tappat sitt busskort. Förmodligen på toaletten i skolan och då lär hon ju inte få tillbaka det. Och denna gång som jag gett med mig och köpt ett som gäller dygnet runt och är dubbelt så dyrt... Ja vi håller tummarna och hoppas att någon snäll människa har hittat det så att hon får tillbaka det imorgon.
Efter lunch var jag tillbaka till öpnna förskolan på information om babymassagen som börjar imorgon. Det ska bli jättemysigt!
När jag kom hem så torkade jag ur frysen som var färdig frostad och sen satte jag på den. Efter ett tag så gick jag in i köket och då luktade det apa därinne. Jag insåg snabbt att det kom från frysen och att det inte var bra. Så jag hämtade grannen så att hon fick komma in och lukta. Vi misstänkte att det brann bakom och låg och pyrde där. Jag ringde Claes som bokade av sina möten på em och kom raka vägen hem. Han och en kompis lyfte ut skåpet och mycket riktigt så har det brunnit där. Läskigt! Tänk om jag bestämt mig för att sätta på det innan vi gick och la oss, eller när jag skulle iväg någonstans.
Hur som så åkte Claes iväg och köpte ny kyl och frys. Sen har han hållt på att få frysen på plats hela kvällen. Kylen kommer på ons.
Elin har varit och tränat så jag åkte och hämtade henne och handlade lite.
Jag har pratat med den killen som jobbade hos pappa. Vi har nog kommit överrens om hur vi ska göra med företaget, vi ska bara kolla upp några saker först... Det är så himla mycket praktiskt man måste fixa med...

Alva och Albin har hällt vatten i sandlådan och sen hoppat i det idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0