Mycket att göra, men inget blir gjort...

Just nu sitter jag i mammas kök med en kopp kaffe. Alva sitter och tittar på barnprogram och Oscar och mamma sover. Jag och barnen har sovit här inatt, så Elin har redan gått till skolan. Vi kom inte hit förrens 22 igår kväll.
Jag ska försöka ringa några samtal idag innan jag åker härifrån, det är så mycket som måste fixas innan begravningen.

Igår så hämtade vi mamma vid 11-tiden. Då åkte vi först och kollade något förrpåd som pappa hede via firman. Vi kollade vad som fanns däri och pratade med dem så att mamma inte behöver fortsätta betala det. Men det var inga problem bara vi hade tomt där innan 30 sep. Frågan är bara vart vi ska göra av sakerna???
Sen åkte vi ner till Vilundaförsamlingshem där begravningen ska vara och tittade. Det blir nog bra. Vaktmästaren som vi träffade där var jättetrevlig och visade oss runt och förklarade.
Efter det så åkte vi ner till stationen där mamma uträttade några ärenden och så åt vi lunch i korvmojjen.

Sen åkte vi hem igen och gick raka vägen upp till Öppna förskolan. Albin följde med. Det var bra, så fick Alva leka av sig.

Väl hemma så var det dags att flytta sakerna från det gamla kylskåpet till det nya. Och sen torka ur det gamla för det har vi bestämt att det ska stå i förrådet som "drickakyl".

När Elin kom hem från träningen så åt vi club sandwich. Det var jättegott och vi åt alla jättemycket.

Alva fick välja kläder åt Oscar igår så han hade skjorta och hängseljeans på sig och så talade hon om för mig att pappa är finast när han har slips :-) (Oscar bajsade igår! Så den här gången gick det "bara" 6 dagar emellan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0