Dan före dan före dopparedan

Nu är det inte långt kvar. Men det känns som att jag har gjort det mesta som ska göras :-)
Sen är det förstås massor att göra imorgon, klä gran, pynta, göra skinka, slå in sista julklapparna, hämta lillebror... Men det är bara roliga saker.
I förmiddags kom jag iväg till sjukgymnasten med båda barnen. Vi var lite sena, men det gick bra och de skötte sig jättebra medans jag blev plågad. Sen hann vi göra några hemliga ärenden och skjutsa hem mamma innan det var dags för sen lunch.
På em har Alva gjort fina ljuslyktor som vi ska ha ute. Vi tog urdiskade barnmatsburkar som vi strök lim på och sen rullade vi dem i strösocker osm vi hällt lite glitter och röd sand i. Några knöt vi fina band runt och några limmade Alva fast hjärtan och granar på. Sen tände vi värmeljus och la i och så fick hon gå ut och placera dem på framsidan. Det blev jättefint :-)



Sen kom Claes hem till middagen och tog en paus mellan systembolaget och ica maxi, där han är nu...

Just nu håller jag på och trötta ut Oscar. Han vaknade vid halv fem och borde ha sovit för länge sen, men jag ska prova att hålla honom vaken ett tag till så sover han förhoppnings en längre stund och jag får gå och lägga mig före 01.00.

Igår var han vaken och lekte fram till 01.15, sen sov han ca 2 timmar innan han vaknade och åt och sen vaknade Alva och kunde inte somna om så vi 5 snåret så gick jag in och la mig hos henne, där låg jag tills Oscar vaknade och ville ha mer mat... pust

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0