Julhelgen avklarad!!!

På julafton var vi hos svärföräldrarna. Först var vi som vanligt hos min faster med min släkt på pappas sida och drack glögg. Sen åkte vi förbi Fresta kyrka och tände ett ljus åt pappa i minneslunden och Clas och Alva gick till Claes mammas grav. Det var fullt med folk på kyrkogården och massor av tända ljus.
När vi kom hem till Claes föräldrar så var det fika, Kalle Anka och kort väntan på tomten, men så klart så lyckades Alva göra någon sorts volt och landa på läppen så blodet rann och hon fick en ordentlig fläskläpp. Precis då kom tomten...
Jaja, det gick bra och hon var jätteduktig och tog även lillebrors paket (han sov). Och så fick tomten en stor kram innan han gick.
Sen blev det julbord och paketutdelning. Vi fick allihop massor av fina presenter!
Sen var jag så trött så jag la mig och läste saga för Alva och somnade själv...



     

På juldagen kom våra gäster vid strax efter ett. När alla var på plats tog mina bröder barnen (Alva, Jennifer och Hampus) med sig och gick ut och åkte pulka, medans vi andra fixade härhemma.
När de kom in så gjorde vi klart och sen drack vi glögg innan det var dags att hugga in på julbordet här. När vi hade ätit klart var det dags för ytterligare julklapps utdelning. Massor av fina julklappar igen :-)
Sen var klockan så mycket så tjejerna fick kolla på film, medans vi andra åt ost och senare julgodis. De kom nog inte härifrån förrens två (eller om det var ännu senare)

   



Annandagen tog vi det lungt på fm, Jeanette och Jonas och mamma kom och hämtade bilar och mat osv. Jag gjorde tårtor som vi skulle ha med oss. Klockan tre var vi på annandagsknytis hos vänner. Det är en tradition med Claes gamla gäng. Det var jättetrevligt! Första året jag var med var det ett barn med, nu var det lika många barn som vuxna :-)



Inatt skjutsade jag Jonas till centralen, han skulle ta flygbussen till Skavsta därifrån. Jag var supertrött när klockan ringde 03.00 och jag endast hade sovit i två timmar,men när jag väl kom hem så hade jag svårt att somna om.

Det har varit tre väldigt trevliga dagar, men också väldigt intensiva. Så idag har vi bara tagit det lungt. Packat upp Alva och Oscars julklappar så att de har fått leka lite med dem.
Nu ska jag snart gå och lägga mig, ska bara vänta till Oscar vill sova först. Då ska jag först lägga mig på spikmattan en stund för jag har så grymt ont just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0