Junibacken, musikal, restaurang, nytt rum...

Igår var det fullt schema. Vi åkte tolv hemifrån till Junibacken. Vi var där tillsammans med grannarna och tusen andra... Vi hade även med oss Jennifer, Elin däremot stannade hemma. Det var ialla fall väldigt trevligt, även om ljudnivån var väldigt hög. När vi väl satte oss ner och fikade ihop så var vi 6 vuxna och 6 barn...
När vi hade varit där i närmre tre timmar så åkte vi till en restaurang på söder, där vi mötte upp Elin, mamma, Mange, Jeanette och Hampus. Tyvärr hade vi en servitör som inte visste riktigt vad service var, men maten var helt ok. JAg har ätit både bättre och sämre.
Efter maten åkte jag, mamma och Nettan till Göta Lejon och såg Buddy Holly. Den var jättebra! När vi stod i toakön innan det började så frågade Nettan om vi skulle gå till höger eller vänster och då insåg jag att vi satt på första rad!!! I mitten!!! På slutet så stod hela salongen upp och dansade och klappade händerna och kändes det nästan som att vi stod på scen :-)

     
Nettan följde med hem till oss efter. Mange och barnen var redan här. Så vi tog ett glas vin och spelade Buzz. Klockan hann bli 03 innan deras taxi kom...

Imorse skulle jag till sjukgymnasten, men jag vaknade av att hon ringde och undrade vart jag var... Pinsamt! Men min mobil hade inte ringt. Jag kom ialla fall upp lite senare och åkte till Danderyds sjukhus och till barnögonmottagningen. JA, det var jag som hade tid :-) Hon konstaterade att jag skelar så pass att det måste sätta in prismor i mina glasögon, vilket innebär att jag inte kommer att kunna använda linser till vardags längre :-( 

När jag kom hem därifrån så höll Claes och hans pappa på att tapetsera i det rummet som ska bli Elins nya. Senare la de även golv. Nu har vi burit ner några av hennes möbler och bäddat sängen så att hon kan sova där inatt. Det är inte klart än för hon måste få in mer saker och tömma rummet här uppe, men det är nära nu...
Det innebär att vilken dag som helst så åker Oscars spjälsäng in i Elins gamla rum och har vi tur då så sover han bättre på nätterna.


Kommentarer
Postat av: Jenni

ELIN: Super fint rum, hoppas vi kan komma över snart och titta på det live. NILLA: Super trist det där med linserna. GOTT NYTT ÅR på er alla från oss alla massor med kramar

2009-12-31 @ 12:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0