Mysdag med barnen

Imorse åkte Claes iväg till Linköping för att vara med på Ronnies svensexa. Jag hade tänkt att ta barnen och åka med. Men jag kände att det har varit för mycket flängande på oss sista tiden så vi stannade hemma.
Vi tog en lugn förmiddag och sen packade vi ihop oss och åkte till Kairo. Det v ar bara Elin som vågade bada. Alva tyckte att det var för kallt. Jag gick inte ens ner till vattnet och Oscar får inte.
Oscar har inte bajsat på en vecke, men när vi var på kairo så kom allt på en gång. Det gick igenom både blöja och kläder plus lakan och frotté i vagnen :-). Så då har man att tvätta igen....

På hemvägen stannade vi och handlade och vid vårat hus och hämtade lite saker.Sen åkte vi hem till mamma och pappa. Pappa hade beställt grillat kött så mamma föreslog att vi skulle ta fram grillpannan eftersom varken hon eller jag kan grilla. Men jag kände att vi inte kunde det så jag gav mig på grillen ialla fall.
Mange kom över en stund och hade en hel del goda råd och även pappa hade det. Det blev hur som helst lyckat. Pappa satt med under hela middagen innan han gick och lade sig i soffan. Han har inte ens varit på övervåningen på en vecka så kortionet han får nu verkar hjälpa. Till efterrätt hade han beställt hallon, blåbär, glass och grädde till barnens stora förtjusning.

Nu sitter Elin och tittar på tv, jag bloggar och Alva och Oscar sover. Jag ska snart gå och lälgga mig också och ska försöka få Elin i säng. Hon åker till Krille imorgon och blir borta i två veckor. De ska till Skåne så då har jag ingen chans att träffa henne alls under tiden :-(  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0