Bakar

Just nu har jag stoppat in sista plåtarna drömmar i ugnen. Jag hoppas att de blir bra. Den första blev inte det, men sen hade jag i mer margarin och då kändes degan bättre ialla fall.
Jag (och Alva) har även gjort kokostoppar och de blev bra!
Så nu ska jag städa upp här i köket innan jag börjar med maten, idag blir det stekt falukorv och råstekt potatis.

Imorse skjutsade jag iväg Alva med skridskor till dagis :-) Det hade gått bra.
-Jag halkade omkring en massa, sa hon.

Sen var jag, mamma och Oscar hos sjukgymnasten. Hon tittade bara på mammas knä och sa till henne att åka och röntga. Mig behandlade hon som vanligt. Och som vanligt så gjorde det så ont att jag skrek och tårarna började rinna. Man kan ju tro att man borde vänja sig när man har varit där i stort sett varje vecka i snart 12 år...

Sen åkte vi hem och åt lunch, mamma följde med och Elin var hemma. Jag lagade omelette med skinka, mozarella och purjo medans mamma matade Oscar med palsernacka och majspuré.

Klockan halv två skulle jag vara på dagis på utvecklingssamtal. Stackars Oscar, varje gång han har somnat idag har det varit dags att åka så han har vaknat :-(
Man tror knappt att det är våt trotsiga Alva de pratar om. Allt är jättebra, hon är duktig på bokstäver, siffror, att ta instruktioner, leker bra med alla både i grupp och två och två. Ja, ALLT är verkligen bra om man ska lyssna på dem, och det ska man väl.

Nu sover ialla fall Oscar, han har fått sova i två timmar nu och ska få sova tills han vaknar av sig självt. Sen ska han inte få sova nåt mer innan det är dags för natt. Så förhoppningsvis blir det natt tidigare än 12 idag.... Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0