Fredagsmys

Imorse tog vi det lite lungt och klädde på oss. Jag satte på Oscar en tröja som det står sötnos på magen. Alva ville inte vara sämre så hon bad mig skriva en lapp som hon tejpade fast på tröjan. "Alla älskar mig" stod det på lappen :-). 
Det är inte många mer än 5-åringar som kommer undan med det...

Sen gick vi till öppna förskolan och lekte en stund (med lappen på magen).
Vid 12 gick vi hem och åt lunch, sen pysslade vi bordsdekorationer till dopet. Alva gjorde en fin skylt som ska sitta på dörren också.

Vid tre-tiden kom Elin och hennes kompis hem, så då kunde jag åka och handla själv. JAg kom iväg vid 16.45 och då förstod jag varför jag aldrig handlar på fredagar...
Jag kom hem samtidigt som Claes och då satte vi igång och göra pizza. Jag lydde Nettans råd och köpte kittet. Jag delade degen på två och kavlade ut på varsinn plåt, och så drygade jag ut såsen med krossad tomat, färsk basilika och oregano. 
Jag bredde ut såsen och hade på rikligt med riven ost, sen blev det lite olika. Salami och lök, skinka och champinjon, skinka och banan och skinka och färsk tomat. Det blev gott, men inget jag gör varje fredag. Det finns godare mat.
Nu har vi tittat på idol och jag tyckte för en gångs skull att rätt person åkte ur.
Oscar har precis somnat och tjejerna har bestämt att Eve ska sova över, så det sitter med min dator och fixar (jag fick låna Elins en stund)
Nu ska jag se till så att tjejerna bäddar och börjar ta sig till sängen så de kan ligga där och fnittra. Själv ska jag gå och sova!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0