Lyckad dag

Mina underbara barn
Det blev en jättelyckad dag igår!
Allting flöt på under morgonen och fm. Alva var på skridskoskola och Claes hämtade tårta och handlade mat medans jag fixade det sista härhemma.
Oscar var glad under hela dopet! Han var jätteduktig och sjöng och skrattade :-) När själva dopdelen var så stoppade han ner händerna i vattnet och plaskade, sötnos!
Prästen var lite förvirrad och läste själv det stycke som Elin skulle ha läst. Synd, för jag tror att Elin hade gjort det jättebra!

  Många söta barn 

Sen åkte vi till församlingshemmet och fikade. Det blev ett STORT fikabord =) Det var några som ringt under dagen och "sjukanmält" sig, men vi blev ändå 48 vuxna och 28 barn. Så det var full fart och hög ljudvolym.
När alla fikat och vi hjälpt Oscar att öppna alla fina paket så gick vissa hem till oss för vidare firande. Jag och några till stannade kvar och städade. När jag skulle gå och låsa så upptäckte jag att nycklarna var inlåsta i städskrubben :-( Och jag hittade inga telefonnummer på papprena jag hade fått. Efter mycket om och men fick vi tag på hon som är ansvarig för barnverksamheten där så hon kom och låste upp... Pinsamt! Men jag tar med och bjuder på lite fikabröd imogon, så hoppas jag att de glömmer...



När jag väl kom hem så var det full fart härhemma. Det var 19 barn och 21 vuxna. Så många är nog vårat hus egentligen inte gjort för, ialla fall inte möblerat. Men det var väldigt trevligt :-) Vi bjöd på rostbiff, potatissallad, bröd, ost och lite tillbehör. Vi hade bestämt att det skulle vara nåt som var enkelt att förbereda och det var det. Och jag tror att det var uppskattat. Åh, vad jag önskar att jag hade mer tid att umgås med våra vänner. De är så trevliga allihop!

Skillnaden från fester för ett par år sen och nu är att vid 22, hade alla åkt hem. Många trötta barn blev det =) Jenni och Robert stannade kvar och Elin tog hit en kompis, så när Oscar och Alva hade somnat så spelade vi spel. Jag släckte nog inte lampan förrens vid 02.15.

Dagen idag har runnit förbi. Alva och Claes var på skridskoskola imorse, sen har vi gått och plockat lite här. Jag, Alva och Oscar tog en promenad i regnet på em och Elin har varit på träning. Idag blev det rösti, fläskfilé och sås. Det var gott!

Nää, nu har klockan blivit sådär mycket igen... natti natti

Kommentarer
Postat av: Jenni

Super tack för en helt underbar dag och kväll. Kram

2009-11-16 @ 16:51:29
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0