Mycket gjort utan att stressa

Idag har jag hunnit med otroligt mycket känns det som, men jag har inte stressat. Skönt! Och detta trots att jag knappt har sovit inatt. Oscar har knölat hela natten. Han har gnällt och inte velat ta varken nappen eller bröstet. Ett tag ville han inte ligga ner heller, då var det bara att sitta upp och hålla honom...
Vi fick ialla dall iväg Alva i tid till dagis, med Mulleryggsäck och allt. Sen hem och duscha och packa ihop skötväskan. Klockan halv elva var vi på öppna förskolans sångsamling. Jag har bara varit en gång tidigare med Oscar och han tyckte att det var jättekul. Han satt själv nästan hela tiden! Så nu måste vi försöka gå flera gånger. Det är bara två gånger kvar innan jullovet.
 Oscar sitter själv!

 Sitta är kul!!!

 Men ibland trillar man ur bild...

  hihi



Efter sången åkte vi till mitt jobb för att hälsa på och äta lunch. Det var kul att träffa alla igen. Men jag är glad att jag ska vara hemma ett tag till. Vissa saker som inte var bra innan jag gick hem var precis likadana nu.
Jag såg knappt Oscar på hela tiden, han gick från famn till famn och var jättenöjd. Vi åkte därifrån halv två och då hade han bara sovit i fem minuter på hela dan. Men han somnade i bilen och sov i ca 20 min :-) 
Vi hämtade Alva och åkte och köpte saffran. Antingen så har jag blivit lurad eller så har jag aldrig reflekterat över vad saffran kostar. Jag vet ju att det är dyrt, men jag har nog aldrig köpt bara saffran. Nu köpte jag två påsar på 0.5 gram styck och fick betala 75:-!!!
Jaja, vi åkte ialla fall hem och bakade. Först gav jag Oscar mat och la honom i sängen och då sov han i ca 2.5 timme. Alva och jag hjälptes åt. När degen jästa så tittade Alva på tv och jag lagade mat.

Alva bakar     

Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och hoppas att jag får sova lite mer inatt. Håll tummarna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0