Vilken karl

Lite uppskattning är han värd min man! Han brukar stå för fredagsmiddagen. Och det gjorde han idag också. Det blev både förrätt och varmrätt och efter det gick jag, Alva och Oscar upp och tittade på Idol och åt popcorn och då tog han hand om disken :-)
Idag har jag haft fint besök, av en gammal arbetskamrat. Det var jättekul att träffa henne och hennes dotter. De kom hit vid halv ett, så då åt vi lunch och fikade och så han flickorna leka lite. Vid strax efter två så bar det av till Arlanda, vi skulle hämta Jonas. Då åkte de med dit, då skulle de bli upplockade där. Hon fick med sig en hel flyttlåda full med kläder :-) Snacka om win win, de fick en massa fina kläder och vi fick mer plats i förrådet.
När vi hade hämtat Jonas så åkte vi hem till mamma och fikade. Måns (katten) är så rolig. När han ser att det ligger någon lite på golvet så går ha omvägar för att slippa komma nära. Små barn är tydligen farliga.
I förmiddags innan vi fick gäster så bad jag Alva att städa sitt rum. Och det gjorde hon faktiskt. Hon bäddade till och med sängen själv :-) Men överkastet hamnade underst, hihi. Så nu har hon döpt om det till underkast.

Igår var jag på utvecklingssamtal för Elin. Och som vanligt så var hon jätteduktig. Hon kunde bli mer positiv och mer aktiv i klassrummet. Men skolarbetet kunde inte bli bättre :-) Min duktiga tjej!!! Men jag tror inte att hon själv tycker att de där mötena är så roliga...

Jag var i Kista centrum igår hela dan. Jag lýckade köpa några saker till mig själv och ett par julklappar, men jag hade hoppats på fler. Var hur som helst helt slut när jag kom hem. Oscar sov några 20 min pass på hela dan och då hade han knappt sovit på natten.
Inatt sov han knapp heller.. Idag på dan har han sovit lite bättre så nu hoppas jag att den här natten blir bättre. Jag känner att jag inte orkar så många fler sånna här nätter.
Nu sitter han själv kortare stunder och blir bättre och bättre på att ta sig fram genom att "åla". Det är så kul att se. Och han blir själv så glad när han kommer fram till saker.

Alva och jag har fixat adventsstaken idag, resten fixar vi imorgon. Men jag var tvungen att ta kort på några av våra fina änglar. Tomtar är fina och hör julen till, men det är något speciellt med änglar.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0