Ännu en dag till ända...

Oscar har strulat halva natten igen... Snart måste jag/vi bryta mönstret, men jag känner att jag behöver hjälp med det och då är det nog inget bra att göra det en vardag när Claes ska upp och jobba. Och i helgen ska vi ju på bröllop...
Imorse när jag skulle börja klä på Oscar ytterkläderna så knackade det på dörren. Det var grannen som undrade om hon skulle skjutsa Alva till dagis. Jätteskönt! Då kunde jag gå och lägga Oscar istället och äta frukost i lugn och ro. Sen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Så det blev lite mailande, tog hand om disken och tvätten, vattnade blommorna och pysslade. Sen ringde Elin och ville komma hem. Hon hade fått en bula i pannan på gympan och hade ont. Så efter ett tag kom hon hem och la sig och sov en stund. Jag väckte henne efter ett tag så att hon kan sova ikväll... Och så var det dags för lunch. Det blev varma mackor.

Sen har vi suttit med inbjudningarna igen... Nu har jag gjort 8 av 40. Det går framåt ialla fall. Ska nog göra nån till ikväll.

Elin har haft träning idag så det blev tidig middag. Vi åt redan 17.20. Jag testade ett nytt recept udag igen. Det blev champinjonfisk. det var inget fel på smaken, men jag var lite skeptisk till konsistensen på fisken. Men alla andra åt med god aptit, så det är nog  bara jag som är löjlig. Man hade fiskfilé och citronsås i ugnen och sen strödde man på stekta champinjoner och vitlök. Och så var det ris till. Väldigt lättlagat.

När vi hade ätit och druckit kaffe var klockan inte ens sju. Så då åkte jag och Oscar ner till hallen och kollade lite. Det var trevligt, det var ett sen jag var nere.

Nu ska jag få mina barn att sova. Vi har trott flera gånger att hon sover, men då kommer hon uppsmygande...



Skulle ta kort på Elins blåtira, men den syns knappt på kort. Men tittar ni noga så är den ovanför hennes vänstra öga. Det är en bula oxå.
Elin

Kommentarer
Postat av: jonas

vad är det för inbjudningar du håller på med?



saknar er mycket,

såg i måndags att degerfors vunnit i helgen och säkrat uppgång till superettan för nästa år och saknade pappa något fruktansvärt



vi hörs

ha det bra

kram Jonas

2009-10-21 @ 10:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0