det blir inte alltid som man tänkt sig...

Morgonen började bra, hade ställt klockan och gick upp tidigt och tog en dusch. Lämnade Alva på dagis och åkte in till stan. Inga köer så jag var där vid 9.30. Så då var det "bara" att hitta en parkeringsplats... ROOM hade utförsäljning för de har gått i konkurs så HELA Kungsholmen var fullt. Jag fattar inte hur folk orkar. Det var köer i flera hundra meter...
Efter 45 min hittade jag till slut en plats. Mötte upp Catarina och Moa och gick till bussen, när den kom så var det redan 2 vagnar på, så vi fick snällt stå kvar... och 20 min till nästa. Så vi bestämde oss för att ta T-banan istället. När vi väl kom fram dit så var Oscar jättehungrig, han hade inte ätit på över 4 timmar. Så jag satte mig och ammade och då insåg vi att någon förmodligen hade hoppat framför tåget för det var stop och förseningar. Så när klockan var 11.30 så gick vi upp ur tunnelbanan, gick och köpte lunch och tog med oss upp till Catarina. Jaja, vi fick ju umgås ialla fall, även om det inte blev något museum...
När jag åkte därifrån så var det först stop i trafiken (utanför ROOM igen), men sen flöt det på fint.
Hämtade Alva på dagis och åkte hem till mamma. Vi tog en promenad ner till minneslunden. Hämtade upp Elin på vägen :-) Det var skitkallt! Vi tände ljus, satte dit blommor och Elins sten.
Sen gick vi hem till mamma igen noch jag hjälpte henne med hennes räkningar och sen bjöd hon på mat. Bra byte tycker jag :-)
Alva somnade vid 20.45 idag igen, och Oscar somnade vid 23... MEn jag har hunnit göra räkningarna idag ialla fall. Oscar hjälpte till, vet inte om det gick så bra eller om jag bara fick merjobb. Dyrt blev det ialla fall!

Imorgon kommer Claes hem! Ska bli så skönt! Saknar honom jättemycket, en vecka är ganska lång tid ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0