En hyfsat lugn dag

Oscar ville inte somna igår kväll. Han bara låg och skrattade. HAn somnade nog inte förrens ett-tiden och då låg han i vår säng. Sen knorrade han hela natten... Han vill inte ta nappen på nätterna utan vill använda mig som napp :-( Inte så kul. Hur som så hade vi somnat båda två lagom tills det knackade på dörren. Det var grannen som undrade om Alva var klar. Klockan var 08.45!!! Så jag skyndade mig och hade Alva klar på 5 minuter (då hade hon ätit välling, klätt på sig och packat Mulleväskan). När hon hade åkt så åt jag frukost och tänkte sen krypa ner i sängen igen, men då vaknade Oscar.
Jag gjorde oss iordning och åkte ner till centrum. Där träffade jag Mange, Jeanette och barnen och åt lunch med dem innan jag skulle till optikern. De var så snälla att de tog Oscar med sig när det gick och handlade så slapp jag ha honom med mig. Det gick inte så bra, jag har ju tyckta tt jag inte ser med mina linser. Och det hade jag rätt i. Enligt henne ser jag så pass dåligt med dem att jag inte får köra bil... Det slutade med att hon ska skicka en remiss till ögonläkaren, eftersom min syn kommer och går och ibland ser jag dubbelt. Hon pratade om några prismor som inte går att korrigera med linser, så det blir väl glasögon framöver...

Oscar

Sen åkte jag och hämtade Alva och så gick vi in till grannen och fikade. När Claes kom hem så kom han också in och drack kaffe. Där satt vi tills det var dags att gå in och slå in presenter och byta om. Vi var bjudna hem till Jeanette (MAnge, Jennifer och Hampus) på middag. Det är Jeanettes födelsedag idag.
Vi fick jättegod paj och sallad. Tackar!

Vi hann hem lagom till Greys. Så Elin och jag tittade på det medans Claes la Alva, sen förhörde jag Elin på spanskan, hon har prov imorgon. Då somnade Oscar. Skönt då kanske jag får sova inatt för han har knappt sovit idag på dan, tänkte jag då. Men nu hör jag att han har vaknat och ligger och pratar med Claes...
Så det är väl lika bra att jag hämtar honom så att Claes får sova, hen ska upp tidigt imorgon.Alkva och Jennifer

Kommentarer
Postat av: Jenni

Du har sååååå vackra barn och syskon barn. Vill ut och ta en fika någon dag. Vet du att du är världens absoluta kompis men kan inte ha bättre. Och du har en jävligt rolig man med så kram på er Puss

2009-10-22 @ 22:18:09
URL: http://jenni.bloggie.se
Postat av: nettan

Tack för trevligt sällskap idag

2009-10-23 @ 19:49:49
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0