Slappardag

Jag gick upp hyfsat tidigt i morse, men var ändå inte klar i tid :-(
När jag skulle duscha (enda ensamma tiden dessa dagar) så kom Alva och ville duscha med mig. När vi hade duschat klart, klätt oss, gett Alva frukost och set till så att Oscra var klar så var det dags att gå upp till Öppna förskolan. Där var det dockteater idag. Alva tyckte att det var jättebra! JAg var väl inte lika road...
Efter teatern så var vi kvar en stund så att barnen kunde leka, och vi vuxna fika :-)
När vi kom hem så gick Alva in till grannen och åt lunch och jag värmde resterna från igår. Sen kom Jenni och fikade. Vi satt i flera timmar och fikade och snackade. Alva kom in en sväng och fikade och körde med Jenni (det brukar hon göra när Jenni är här...) Jag passade på att rensa en del svamp. Sen gick vi upp och tittade i lite gamla fotoalbum. Vi skulle kunnat sitta hur länge som helst. Det var jätteskönt att bara sitta och snacka och slappa. Det behövde jag!
När Jenni gick så råkade jag bjuda in mig själv på middag hos Yasemin :-) Det var inte riktigt meningen, men det blev så och det var tur. Då slapp jag laga mat och så fick jag trevligt sällskap. Tack Yasemin!!! Vi fick kokt potatis och lax i ugn med någon romsås. Det var jättegott. 
Efter ett tag var det dags för barnen att gå och lägga sig så vi gick in till oss. Alva fick både välling och en bulle som var kvar sen em. Sen låg hon ganska länge i sängen innan hon somnade, men till slut kom John Blund. Jag har rensat och förvällt den sista svampen så nu ska den bara ner i påsar och in i frysen innan jag ska gå och sova.

Min näsa bara rinner... Jag har sår runt näsan för att jag har snutit mig så mycket. Ont i halsen har jag oxå. Men det är bara på kvällarna...

Nu har jag ett berg av tvätt att ta hand om medans jag tittar på brothers & sisters.


Kommentarer
Postat av: Yasemin

Det är jag som ska tacka för sällskapet! Det var så skönt med lite vuxenprat! & du får bjuda in dig själv när som helst!!!, fast du verkligen inte gjorde det igår! Kram

2009-10-28 @ 12:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0