Turkiet!!!

Sol, värme, bad, Bamse-klubb och shopping. Det är en snabb resumé av våran Turkiet semester! Vi har haft det jättebra!
Vissa gånger har man funderat på vad man håller på med... Det har varit vid tillfällen när vi ska bära all packning + trötta barn, eller när Oscar eller Alva har flippat ur. Jag har i och för sig saknat Claes mycket hela tiden, men framför allt då.
Men överlag har det gått jättebra! Jenny och jag har hjälpts åt och Elin har varit jätteduktig!
Alva har haft fullt upp med Bamse-klubben och andra barnaktiviteter. En kväll var hon med i Bamse stars, hon mimade och dansade till "Hej, Sofia". Hon var jätteduktig! Stod på scen alldeles själv. Efter hennes uppträdande så blev hon intervjuvad av programledaren. Han frågade om hon kände någon i publiken. Då svarade hon Nej. Han skrattade och sa att det var vanligt att 5-åringar åkte själv till Turkiet :-) Sen frågade han vem det var som vinkade och då sa hon Jennö. Jaha, Jenni, vem är det? NEJ, Jennö, inte Jenni sa hon då
Och idag när hon berättade det för Claes så sa hon att alla i publiken skrattade för att han sa fel :-) Sötnos, hon fattade inte att det var åt henne alla skrattade. hihi
Vi har badat en hel del, tjejerna har legat i mest hela tiden. De har hoppat från kanten. Elin har övat på att dyka och göra volter och Alva har övat på magplask och bomben.
Elins största nöje har varit att shoppa :-) De hade ett stort utbud av billiga kläder och skor. Så hon fick med sig en hel garderob hem.
Det blev några tröjor och trosor/kallingar till mig, Claes och Alva också.

Planet landade 03.15 inatt och jag släckte lampan härhemma 04.45. Jag sov i stort sett ingenting på planet. Oscar sov i mitt knä och jag var rädd att tappa honom om jag skulle somna. Så nu är jag helt slut och ska krypa ner i sängen och läsa lite innan jag sover.
Jag får berätta mer om resan senare. Fler foton kommer senare, vi hade tagit 588 foton + flera filmer...


Alva blir intervjuvad


Kommentarer
Postat av: nettan

Låter som om ni har haft det väldigt bra.

Känner igen en del av det du skrev från när jag var i Bulgarien med barnen och Sofie.

jennifer blev jätte glad för korten och arm/fot banden. Men hon tyckte att Alva var lite konstig som inte berättade något om vad ni hade gjort i Turkiet. Jennifer sa att hon berättade ju ALLT om Rhodos och Bulgarien men Alva sa ingenting, jätte konstigt.

2009-10-12 @ 19:26:27
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hihi, hon är ju för söt!

Alva får berätta på fredag :-)

2009-10-12 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0