Vilken toppenhelg!!!

förutom en liten detalj; att Alva varit magsjuk...

I fredags så mötte jag upp några tjejer i Täby och så gick vi och "hämtade" Kristin. Det var dags för hennes möhippa. Hon är inte så förtjust i uteliv, så vi hade gummistövlar och regnkläder på när vi hämtade henne. Men det blev ett härligt dygn på en herrgåård. Aftornoon thé, spa, 4-rätters middag och en härlig frukostbuffé innan det var dags att åka hem igen.
Vi hade det jättemysigt och jag insåg att jag måste åka på sånt oftare :-)
Afternoon théKristins Djurgårdsbikini med autografer på
När Oscar och jag kom hem så åkte Claes och handlade för vi skulle ha gäster på kvällen. När han hade åkt så kräktes Alva, men hon mådde inte så dåligt och hon hoppade omkring efteråt. Så jag ringde våra gäster, men de bestämde sig för att komma ändå.
Så vid halv fem kom Jenni och Robert. Vi hade bestämt oss för att det skulle bli en riktig höstmiddag. Så till förrätt blev det löjromstoast och till varmrätt hade vi gjort kalvstek, hasselbackspotatis, trattkantarellsås, glaserade lökar och smörstekta morötter. Det blev riktigt gott! När vi hade ätit och barnen sov så plockade vi fram lite spel. Jag var kung!

Jenni och Alva
Vi kom i säng ca 2 och 30 min senare kom Alva springande. Först hade hon världens diarré och ytterligare 30 minuter senare så kräktes hon jättemycket. Jag låg och gav Oscar mat så stackars Claes fick ta hand om allt själv. Sen fick han ligga inne hos Alva och så låg Oscar och jag inne hos oss.
Så det blev inte mycket sömn för någon av oss i natt.

Claes gick upp med Alva imorse så jag och Oscra låg kovar i sängen jättelänge. Även om man inte sover så  kan man mata och slumra lite emellanåt. Jätteskönt! Det behövde jag verkligen. Tack Claes!
Claes gick ut och klippte gräset och fixade ute medans jag och barnen pysslade och duschade. Sen åkte jag och Oscar till Stinsen.
Alva har inte riktigt förstått varför hon inte fått leka med kompis idag. Hon har ju varit jättepigg :-)
Hon är fortfarande lös i magen så vi får se hur vi gör imorgon.
Idag har vi ätit faijtas. Det var länge sen vi åt det. Det var jättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0