Fredag igen

I onsdags var Catarina och Moa här. De kom vid 10 och stannade ända till efter två. Det var jättemysigt. Både att få prata med Catarina och att få träffa Moa. Hon kryper runt hela tiden och ställer sig upp. Men hon blev rädd för Oscar. Han låg som vanligt och testade sin röst :-) Varje gång han gav till ett tjut så blev hon rädd och började gråta. Hon som varit så kaxig innan, blev rädd för en sån liten skit. hihi
Alva var på utflykt med dagis så jag hämtade inte henne förrens kl 15. Hon hade matsäck med sig och de hade åkt tåg. De hade fått se "hur barn har det i andra länder och där bor alla i skräpkojjor".
Jag tog även med mig Albin hem. Barnen lekte medans jag förberedde maten. Jag gjorde crepe med svamp/skinkfyllning. Vi åt redan kl 16.30 för sen skulle jag och Claes iväg. Vi lämnade Alva hos mamma och Elin tog bussen till träningen och så åkte vi andra till Sigtuna och tillmitt jobb. Där var det konsert med LaLeh. Det var jättebra! Tyvärr bråkade Oscar ganska mycket så jag missade en del, men jag gick med honom precis utanför så jag hörde ialla fall...
Jag träffade på en del kollegor, det var trevligt! De sa att de saknade mig och det var ju skönt att höra :-) De har kanske märkt nu när jag är borta hur mycket jag gjorde... Men jag ska vara hemma ett år till :-)
När det var slut så skyndade vi oss hem och hämtade barnen för det var läoggdags för länge sen. Oscar sov inget i bilen heller, han var så övertrött så han skrek hela vägen hem.

Igår hade jag inget inbokat så då försökte jag röjja lite här. Men jag vet inte om jag stökade till det ännu mer bara.. Jag flyttade omkring på saker så till slut så hade jag bara bildat nya högar... Men några av de högarna stoppade jag ner i påsar för loppisförsäljning. Claes och tjejerna ska åka till Rotebro på lördag.
Jag hann tvätta 5 maskiner tvätt osckså och baka med Alva och Albin när de kom hem från dagis. Så på det stora hela så var jag väldigt nöjd med mig själv! Elin åkte till en kompis mellan skola och träning och Claes hade badminton så det var bara Alva och jag som åt mat. Eller Claes åt när han kom hem. MEn jag orkade inte handla så det blev stekt lövbiff, rösti och bea.
Vindrutetorkarna på min bil är trasiga så jag har inte vågat ut och köra när det regnar. Men idag har Claes min bil till jobbet så hoppas vi att killarna på bilfirman hinner titta på den och att det inte är något som är svindyrt att fixa.

Jag ska fixa pass till Oscar imorgon om det är öppet så får vi se hur lång tid det tar att få det. När jag vet det så tänket jag boka en resa. Det är ialla fall planen så får vi se hur det blir sen. Jag vill åka redan den 3 okt, för den veckan ska Claes ut och resa. Men jag vet inte om det blir för kort om tid, med tanke på pass och så...

Idag ska jag till optikern på em så jag får inte ha linser idag :-(
Jag vet inte riktigt vad Alva och jag ska hitta på idag. Jag ska sätta mig ner och prata med henne nu så får vi se vad hon vill...

Alvas inlägg:
vhhgfhtghdjsghdghej arsdarwtduydthg   mamma


Kommentarer
Postat av: Jenni

Lilla söta goa knasiga Alva, min lilla tjej kram tant Jenni

2009-09-25 @ 09:34:41
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0