Stackars lilla söta Jennifer

Vaknade kvart i åtta och slängde på mig lite kläder och satte på kaffe. Klockan åtta kom en tjej från en firma som heter Hemfrid. Hon skulle räkna på vad vi skulle betala om vi skulle ha städning här varannan vecka. Det kändes både och... JAg tyckte att det skulle bli väldigt dyrt och då har de ändå dragit av ROT avdraget. Hon sa även att de städar fria ytor, vilket skulle innebära att jag ändå får dammtorka alla hyllor och annat själv ibland. Men å andra sidan skulle det vara så himla skönt att slippa göra det, att slippa få ont och att få mer tid över. Vi skulle ju oxå få ändan ur och verkligen plocka dagen innan de kom. Men jag tror att jag ska se om jag hittar någon firma som är billigare...

När hon hade gått så sov fortfarande barnen så jag tog en kopp kaffe och en tallrik yougurth och satte mig framför morgontv i en kvart innan de vaknade. Vilken kvalitetstid! Så när de vaknade så hade de en glad och trevlig mamma. De mös en stund i sängen innan vi gick ner och åt frukost (min andra).

Sen hade jag tänkt att bara vara hemma och börja packa... Men Jeanette ringde och hon var söder om stan och hade ingen bil och de hade ringt från dagis. Jennifer hade trillat och slagit upp hakan och de ville att någon skulle komma snarast. Så jag packade in barnen i bilen och skyndade till hennes dagis. Väl där så satt en liten, tystlåten tjej vid matbordet och petade i maten. När hon fick syn på mig så fick hon tårar i ögonen, jag började nästan gråta jag med. Men hon ville inte till doktorn, så vi åkte och köpte glass och väntade till Jeanette kom med tåget. Sen åkte vi till doktorn. JAg har aldrig sett någon bli så rädd i hela mitt liv. Hela barnet skakade och hon kunde knappt andas. Stackars liten! De tittade på såret, det såg fint ut och de tejpade ihop det. Det skulle bli snyggare ärr så sa de. Jennifer var jätteduktig och väl hemma hade hon sagt att hon inte var rädd för sjukhus längre :-)

Jag och barnen åkte hem och åt lunch och spelade spel. Sen kom Elin hem och skulle packa sina saker, men jag vet inte riktigt hur mycket hon packade och hur mycket hon satt vid datorn :-)
Elin blev kvar och åt mat med oss. Vi åt tandorikyckling och ris. Det var helt ok. Claes är ute med några från jobbet.
Sen duschade Alva innan det var dags för sängen. Elin skulle åka hem vid åtta. Hon tänkte ta bussen, men då frågade vår underbara granne om hon inte skulle skjutsa Elin istället. Tack!
Nu har jag tittat på Idol och sen säsongspremiären av Grays. Det var inte riktigt vad jag behövde idag. Det är så himla bra! Men väldigt mycket sorg och väldigt mycket cancer just nu... Klarar inte riktigt det, framförallt inte nu när jag är själv. Så jag surfade lite samtidigt för att inte känna efter för mycket.

Nu är jag också nyduschad och klockan är snart tolv idag IGEN så jag ska väl krypa ner... Fulltecknad dag imorgon, fredag och lördag. Sen ska jag BARA vila...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0