Finbesök

Imorse när jag höll på att göra barnen klara så fick jag ett sms av Jenny, där hon undrade vad jag skulle göra idag :-)
Alva fick åka med grannarna till dagis så då slapp jag släpa Oscar fram och tillbaka dit. Så då försökte jag äta frukost och dammsuga och plocka och så innan jag skulle iväg. När det var dags att åka kom jag på att jag glömt att fixa mig själv...
Jag hämtade mamma och så åkte vi till sjukgymnasten, vi hade tiderna efter varandra. Sen skjutsade jag hem henne och åkte hem och då kom Jenny och Molly samtidigt som oss. Det var jättekul att träffa dem!!! Molly är så himla charmig :-) Oscar och hon kollade in varandra rejält, men ser så tydligt att de fattar att det är ett annat barn. Sen hämtade jag Alva så att hon hann säga hej till dem en snabbis innan det var dags att ge sig av igen.
Jag och barnen åkte till Ikea, Claes mötte upp efter en liten stund. Vi handlade en hel kundvagn full med saker, men jag vet inte riktigt vad vi fick med oss hem... Dyrt blev det ialla fall. Och vi har nog fått hem en hel del förvaring :-)
På vägen hem så stannade jag handlade hamburgare, och när vi kom hem så var Elin hemma. Hon gick hem från skolan igår för att hon kände sig hängig, och sen blev hon kvar hos sin pappa. Men idag har hon varit i skolan.
Nu på kvällen har vi kollat på tv och oackat upp en del av det vi köpte på Ikea. Claes har gräddat en dubbel sats pannkakor, Alva ska ha matsäck imorgon, och då fick hon välja vad hon ville ha med sig.

Igår var Alva på kyrkis och jag var hos optikern. Men det gick inget bra för mig. Oscar ville inte vara med... Han bara bökade och gnällde, inte likt honom. Det gick inte att han satt i mitt knä eller åt, inget funkade. Det slutade med att jag beställde en ny tid på fredag då Claes kan vara med och passa Oscar.
När jag hämtat Alva så fick hon lunch hos grannen så jag åt och sen tokstädade jag ett tag medans Oscar sov. Alva och Albin kom in hit sen och tittade på film. De såg Nalle Puh och Heffaklumpen och Alva grät så hon hulkade. Då sa Albin: -Du kan sitta här bredvid mig, så kan jag hålla dig i handen. 
Så sött!
När vi varit hemma en stund så bajsade Oscar så att han hade bajs ända upp i nacken... Inte så mysigt.
Sen förberedde jag maten innan det var dags för gympa och när vi kom hem så åt vi.
Sen duschade Oscar och jag innan det var dags att säga god natt. Han gillar verkligen att duscha och har inga problem med att få vatten på huvudet. Han försökte fånga strålarna. hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0