Helt galet! Turkiet here I come...

Idag har jag bokat och betalat en resa till Turkiet till mig, Elin, Alva, Oscar, Jenny och Molly. Det ska bli så kul!!! Jag
Oooopps nu bråkade Claes med mig så mycket så de raderna jag hade skrivit om hur synd jag tycker om honom för att han får stanna hemma försvann...
Jaja, det blir ialla fall 1 vecka på ett hotell med allt. Alva är inbokad på Bamse-klubb :-)
Det ska bli så himla skönt! Jag kan inte göra så mycket annat än att ta det lungt. Men det lär nog bli lite stressigt den här veckan som kommer. Just nu kan jag inte ens sortera tankarna på vad som måste fixas innan...

Imorse stack Claes och tjejerna iväg till loppisen, men det hade inte gått något bra. Elin var tapper och stod där hela dan, Claes nästan hela, han var iväg och gjorde några ärenden. Alva var med ett tag, sen fick hon skjuts hem av en kompis till Elin. Så hon kom hem lagom till lunch.
Under tiden så var Oscar och jag och gjorde pass till honom, det skall ta max 5 dagar, så senast fredag får vi hämta det.
Idaghar jag även röjjt i Alvas rum. Jag har städat, plockat, dammsugit och dammtorkat. Det tog nästan hela dan, men nu är det riktigt fint där. Så nu kan vi sätta upp de saker som vi köpte på Ikea.

När Claes och Elin kom hem så plockade Claes ur bilen, på de grejjer som var kvar, vilket var de flesta. Sen diskuterade vi vad vi skulle äta och så åkte Claes och handlade. Han var inte hemma förrens jättesent och påbörjade maten. Så vi åt inte förrens åtta (jag hade gett Alva lite innan). Men det var värt att vänta på. Han hade gjort sparrisrisotto och kycklingschnitzlar med citronsås. Mycket gott!!!

Nu har Elin gått till en kompis och de andra två barnen sover. Claes zappar mellan kanalerna så att jag inte hinner med så jag sitter vid den här burken istället :-)

Laleh i onsdags  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0