Ibland är livet rättvist!!!

Vi tog en lugn morgon då jag gjorde mig och barnen iordning samtidigt som jag försökte hålla dem sysselsatta och nöjda. Alva spelade lite på datorn och Oscar lekte med babygymet. Målet var Täby centrum. Mamma skujlle leta efter en klänning att ha på begravningen och jag skulle titta på regnkläder till Alva. Men innan vi åkte så skulle jag kolla om jag hade några pengar kvar på kontot. Och det hade jag. Mer än jag hade räknat med!!! Jag hade fått pengar av trygg-hansa för min nacke. Jiippii!!!
Vi gick nästan hela dan i täby. Mamma hittade ingen klänning och jag hittade inga regnkläder... Men jag hittade lite kläder till Oscar och en klänning till Alva.
På väg hem åkte vi förbi Fonus och hämtade lappen på vilka som anmält sig till begravningen. Det blir mycket folk, men det hade vi räknat med. Pappa kände väldigt mycket folk och var engagerad i mycket.
När vi kom hem så gav jag Oscar mat, sen kaskadkräktes han rakt ner i min u-ringning så jag fick byta ALLT! Då var det dags för honom att bajsa så jag fick byta både blöja och kläder på honom...
När Claes kom hem så hade han köpt bubbel. Så jag fick ett glas bubbel och lite tilltugg och så satt jag vid köksbordet och tittade på medans han lagade mat :-) Som sagt så är livet rättvist ibland!
Alva satt uppe och tittade på Karlsson och åt popcorn (det mesta hamnade på mattan).

Nu borde jag gå och lägga mig för jag är jättetrött, men...

Oscar i babygymet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0