Min stora lilla tjej

Igår var det kyrkis på fm. Sen bjöd vi Albin och Anette på lunch, resterna från gårdagen :-)
JAg och mamma hade tid hos sjukgymnasten kl 16-17 och sen var det gympa 17.15. Klockan 18 var det möte på dagis, men det fick Claes ta. Alva och jag åkte till McDonals och köpte med oss mat hem.

Idag har Alva varit på dagis och Oscar och jag var på babymassage på fm. När jag hämtat Alva så tankade vi bilen och hämtade ut pengar. Sen var vi hemma tills Claes kom och hämtade oss. Då åkte vi och grattade Jenni som fyller 25 idag :-) Robert lagade jättegod mat och sen fick vi tårta, kakor och bullar. Så nu sitter vi hemma i soffan och jäser...

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Alva. Hur jag än gör så lyssnar hon inte på mig. Och jag har verkligen inget tålamod alls just nu... Jag känner att jag är på henne lite för mycket och varje gång jag bestämmer mig för att inte skälla på henne mer på ett tag så gör hon någon riktig dumhet som inte går att ignorera... 
Samtidigt förstår jag att det inte är så lätt för henne. Det händer en massa saker i hennes utveckling just nu, hon har precis blivit storesyster och vet inte hur hon ska tackla det och så har hon förlorat sin morfar. Hon känner ju på oss också att vi inte är som vanligt. Och fast jag vet allt det här och borde välja vilka gånger jag säger till henne och inte tjata hela tiden så blir det så fel hela tiden.
Jag känner mig som en så dålig mamma. Jag hoppas att det löser sig snart för det tar så mycket energi från oss allihop.
Jag älskar henne så mycket och jag vet att hon kan vara världens bästa, även om hon just nu visar att hon har andra sidor...



 sötnosarfina barnTokungar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!! Du ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!!! (från en som ser dig dagligen & hur du är mot barnen) Trotsen kommer & går i vågor. Vi får hjälpas åt & kämåa på! Stolt över dig Kram yaya

2009-09-25 @ 13:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0