Stor kille

Stressigt imorse igen... fattar inte hur svårt det kan vara varje morgon. Jag tror att jag är i fas, men sen så blir  Oscar hungrig eller behöver ny blöja eller så bara sätter sig Alva på tvären. Jaja jag får öva helt enkelt för jag vägrar att gå upp flera timmar innan vi ska iväg.

När jag lämnat Alva på dagis så åkte jag hem och matade, böt blöja, åt frukost och gjorde mig iordning. Sen bar det iväg till centrum och optikern. Han konstaterade att jag spg väldigt dåligt med linserna, men han behövde träffa mig en gång till då jag inte har linserna på. Så jag fick en ny tid nästa vecka. Sen hann jag gå in i ett par affärer och köpa lite nya byxor till Alva då alla hennes slutar på halva vaden. Sen gick vi till bvc och vägde och mätte Oscar. Han var 65 cm lång och vägde 7590g. En stor, glad kille!!! Sen var det dags att åka och hämta Alva igen....

Vi åt mellis och sen "kastade" jag Alva i badet, Oscar fick leka på golvet. Och då vände han sig från rygg till mage!!! Jag tror i och för sig inte att han kan det men nappen låg där och han ville ha den...

Sen skulle Alva laga mat själv idag :-) Så redan igår bestämde vi att det skulle bli stekt falukorv och makaroner. Till det fixade hon majs, tomater och måltidsdryck. Hon var jätteduktig och väldigt stolt. Sötnos!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni har verkliegn en stor kille (eller vi som har en väldigt liten), kollade precis vad Hampus vägde på 4 månaders kollen och det var stor skilnad. Hampus vägde 5045g och var 62cm.



Duktig Alva är som lagar mat själv :)

2009-09-17 @ 09:38:29
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0