Telefondag

Oscar har knorrat nästan hela natten, så när det var dags för mig att gå upp så sov han som en stock...
Men då fick jag och Alva lite mystid i soffan på morgonen. Hon fick gå med Albin till kyrkis så att jag slapp vääcka Oscar. Han sov ända till 9.40. Så jag hann få iväg några viktiga mail och ringa några samtal.
När han vaknade och hade ätit så tog vi en dusch. Ville få bort lite av hans skorv som har börjat lukta illa... Men det blev inte bättre så nu har jag bett Claes köpa skorvsalva som vi får prova. Men den ska tydligen stinka :-(
Så fort jag har lagt honom på golvet på ryggen idag så har han vänt sig. Han vill ligga på mage hela tiden.

Jag hämtade Alva kl 12 och gick hem och fixade lunch, men då kom grannen och frågade om Alva ville åka med dem tillgammelmorfar. Och det ville hon. Så hon stack till farsta.

Jag borde ha hunnit massor idag, men telefonen har gått varm här idag.

Alva kom hem precis när det var dags att åka till gympan. Carro var inte där idag heller, så vi körde Bamsegympa idag.  Det gick jättebra! De skötte sig bra och lyssnade på vad vi sa :-) Men guuud vad jag är imponerad av förskolepersonal!!! Jag blir helt slut efter 45 min oavsett om det är lungt eller stimmigt...

Efter gympan så åkte vi förbi McDonalds och köpte med oss mat hem. Det var bara Alva och jag som skulle äta. Claes är på fotboll. När vi nästan ätit klart så kom Elin och skulle hämta sin väska. När hon skulle åka igen, så blev Alva JÄTTEledsen. Hon grät så att hon hulkade för hon ville vara med Elin. Stackars liten!!! Man tycker att hon borde vara van, det har ju varit så här i hela hennes liv.

Alldeles precis nu har båda barnen somnat och jag sitter och kollar på tv.

Nu ska jag maila och tacka JA till ett bröllop i okt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0