Bilfri dag

Det är en jättefin och bra tanke, men...
Den som kom på det har nog inte varit ensam hemma på morgonen med tre barn...
Elin sköter ju sig själv så henne såg jag knappt på morgonen. Sena som vanligt så skulle jag bara sätta på Oscar ytterkläder och då kommer den en stank från honom... Bara gå upp och byta blöja.
När vi väl kom ut så var klockan jättemycket och det kom något otäckt från himlen. Blandat regn och snö. Men jag hade kollat innan och visste att det skulle gå en buss. Så vi tog ett beslut och gick till bussen.
Där mötte vi en dagiskompis till Alva och hemmes mamma och syskon. Skönt att fler "fuskade".

Den andra mamman och jag bestämde oss föra tt ialla fall gå tillbaka. MEn när alla barn var lämnade så vräkte snön ner så det fick bli buss tillbaka också.

Det gick så smidigt att ta bussen så nu har jag bestämt att ta bussen ner till optikern. Så kan jag åka direkt till dagis sen :-)

I em är det utvecklingssamtal med Elin. Jag är inte speciellt orolig, snarare tvärtom :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0