Jobbig dag

Inte ville Oscar sova i fm. Men efter mycket om och med så somnade han och jag med. Riktigt skönt!
När vi vaknade var det dags för lunch och sen hämta Alva. Sen åkte vi hem till mamma och fikade och gjorde räkningarna. Men hon var jätteförkyld och helt slut så det blev ingen lång visit idag. Jonas var där också och han orkade leka lite med barnen medans jag gjorde räkningarna.
Väl hemma så lekte vi en stund och Alva och jag läste i Oscars böcker som han fick i doppresent.
Bl a så läste vi den här ramsan:

Klappa klappa händer tills pappa kommer hem
Han har hundra kronor men mamma har bara fem
Klappa klappa händer tills pappa kommer hem


Vad är det vi ska lära våra barn??? Var tvungen att läsa flera gånger, men det stod verkligen så... Känns det 2010?

Oscar har varit jättegrinig hela dan :-( Han har velat vara på mig, klängt och gnällt, näsan rinner konstant. Ingen rolig dag alltså! Han somnade vid åtta, men har redan vaknat tre gånger och ätit två... Känns som att det kommer att bli en kul natt...

Men vi har också hunnit leka massor och han har varit jätteduktig.

Nu har jag precis tittat på Grays och då var det en man som sa till en kvinna: Jag vill inte vara din vän. Vänner har jag redan så många.
Precis så sa Claes till mig när vi träffades första gången :-)
Nu har han varit borta i 9 dagar och jag saknar honom otroligt mycket!!!


Så här hittade jag Oscar när jag trodde att han lekte i sitt rum. Jättekul att dra ut alla kläder på golvet :-)

          
Byggare Oscar                          -Titta vad duktig jag är!!!




Mammas prinsessa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0