Klädpriser

På fredag så fyller Bryggan (dagis) år och då ska det bl a vara klädbytardag där. Jag har anmält att jag vill äälja kläder och det är vad i stort sett hela dagen har gått åt till...
Oscar och jag var en sväng till öppna förskolan och sjöng och lekte och så somnade han på vägen hem. Då passade jag på att gå upp på vinden och hämta ner en massa kläder. Jag hann gå igenom dem medans Oscar sov och gjorde flera högar av dem: en att sälja, en att slänga, en att spara på vinden, en till Oscar och en till Alva.
Vi hämtade Alva (och Albin) och åkte hem och fixade mellis. Sen kom Elin och en kompis till henne hem. Jag började med maten och när vi ätit klart var det dags att skjutsa Elin till träningen. Jag, Alva och Oscar följde med in en stund. Alva hoppade lite och Oscar passade på att gå långa sträckor i sina skor. Bra träning :-) Han börjar bli riktigt bra på att gå med skorna på nu.
När barnen väl somnat (vilket tog lång tid för Oscar idag också) så satte jag igång och prismärka kläder. Jag har fyllt en flyttlåda med tjejkläder i stl 92-116. Jag har prismärkt allt utom ett regnställ i stl 100 från Didriksons. Någon som har förslag på vad man ska begära för det???
Det är jättesvårt att prissätta. Det mesta har jag satt 5 elelr 10 kr på. Så det kan ju inte vara för dyrt ialla fall...

Imorgon är det bilfri dag på dagis, vilket innebär att jag måste promenera både dit och hem. Hoppas att det inte tänker regna på oss.
Nähä, nu ska jag gå och dra ut soptunnan på gatan och sen är det mer än dags att krypa ner i säng.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag lämnade in en del kläder på öppna försklan, tog mellan 5-20:- per plagg/sett beroende på skick och märke. Hade också ett Didirkson regnsett, tog 75:- för det och jag tror att det är sålt.

2010-04-22 @ 14:06:29
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0