Massor av tänder!!!

Oscar har sovit ganska dåligt inatt så han somnade ganska tidigt på förmiddagen. Då hann jag boka tid för besiktning av bilen, se till så att det finns pengar på räkningskontot och lite mer sånt som måste göras. Jag hann även dammtorka i stort sett hela huset och dammsuga övervåningen innan han vaknade.
När han vaknade var det dags för lunsh. Han har varit snorig hela dan och har även dreglat endel. Han har stoppat in handen i munnen så att han nästan fått kvälvningar. Jag var rädd att det kunde vara pollen men hoppades på en ordentlig förkylning.
Det var så fint väder så vi tog en promenad till dagis. Det tog ca 10 min att gå dit och 1,5 timme att gå hem... Men då stannade vi på två lekplatser. det var jättevarmt och skönt! Alva lekte med en dagiskompis och när det sen var dags att gå hem så kom både Albin och Lovisa med sina pappor, så då fick vi sällskap hem.
Då somnade Oscar igen, så jag hann göra middag. Barnen åt tidigt så att Elin skulle hinna till träningen. Efter maten så stack hon och jag stoppade Oscar i badet. Han är verkligen helt tokig i att bada. Han bara plaskar och garvar, tills jag tog upp honom, då   gallskrek han.
Sen var det Alvas tur att bada. Oscar blev jättearg för att inte han fick bada igen :-)
Av någon anledning fick jag in ett finger i Oscars mun. Och döm om min förvåning när jag kände massor med nya tänder. Jag fick inte riktigt känna efter så det är svårt att säga hur många det var, men 4 eller 5 tror jag...
Inte konstigt att han varit grinig och sover dåligt. Så nu på kvällen plockade jag fram bitringen ur kylen.


Här kommer lite bilder på Oscar när han äter middag själv :-) (Och ett på hans fina systrar)

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0