När är man vuxen?

Jag chattade med en kompis häromdan och då kom vi in på det här med vuxen. Hon har inget fast jobb, utan hoppar från en projektanställning till en annan. Så hon tyckte att man var vuxen när man hade en fast anställning.

Det har jag- men kanske inte det jobbet jag har drömt om...
Jag har dessutom tre barn, hus, bil och är gift! Det är ganska många vuxenpoäng! Men inte känner jag mig vuxen för det...

Att vara vuxen innebär bl a att man måste kunna en massa saker, att man måste ta en massa obekväma beslut och att lita på att man gör rätt.

Jag vet faktiskt inte om jag vill bli vuxen :-)

Alldeles nyss ringde Elin och sa att hon och en kompis (som ska sova här) är på gården och undrade när hon skulle komma hem. Jag hade sagt att de skulle vara hemma tio, men nu när jag visste var de var tänkte jag att de kunde få vara där en stund till. Men eftersom jag sitter här ensam så har jag ingen att bolla med. Det slutade med att jag ringde till kompisens pappa och kollade med honom... Sen tog jag ett eget beslut att de ska vara hemma 22.30.
Det är om 10 min, så det ska bli spännande att se om de är här då. De har förmodligen glömt bort tiden eller något annat som man körde med i den åldern :-)


Kommentarer
Postat av: Jenni

Nä du jag tror dom kommer i tid. Eller hoppas jag kram...syns i morgon

2010-04-23 @ 22:30:20
Postat av: Pernilla

Japp, nu är de hemma!!! :-)

2010-04-23 @ 22:41:16
Postat av: Jonas

Vuxen???

Jag känner mig faktiskt rätt så vuxen sista tiden, men då har jag nu varken fast anställning, eller jobb över huvud taget för den delen, barn, fast adress för mer än drygt två månader framåt, eller är gift (sambo sedan åtta år, men inte gift) och bilen står i Madrid och är ju inte så lätt att använda dessa dagar.

Kan hålla med dig, vad är egentligen vuxen?

Men känner mig ändå mer vuxen än barn nu för tiden.

2010-04-24 @ 01:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0