Första skoldagen

Idag har Alva (och jag) varit i skolan för första gången!!!
Det var stort!
Det var i och för sig bara en timme, men var nog lagom. Vi gick dit tillsammans med Zara och Albin (och deras mammor). Det var tre uppspelta 6-åringar vi hade med oss :-)
Väl i klassrummet så fick alla barnen sätta sig i en ring på golvet och bli uppropade, sen fick alla föräldrar gå in i ett annat rum och få info medans barnen var kvar och lekte.
Elin passade Oscar medans vi var i skolan så när vi kom hem så var det dags för dem att sova middag. Det verkar som att tonåringar och 1-åringar har ungefär samma sovvanor... Förutom att hon är vaken sent på kvällarna och han vaknar tidigt på morgnarna...

Efter lunch och lek i parken så kom Claes och hämtade oss. Vi åkte till Kista och köpte bröllopspresent och åt mat. Jag lyckades komma hem med både klänning och skor!!!
Jag vet inte om jag kommer att kunna gå i dem, men jag ska försöka för de är skitsnygga!!!


Här är klänningen, fast jag har köpt den i en beigefärg, mot det guldiga hållet.

Sen vi kom hem har jag hunnit åka och handla mat, plockat fram barnens regnkläder, packat ner blöjor och annat till dagis och Alvas väska. Nu sitter jag och kollar på Dexter, sen blir det sängen! Jag är så trött så jag storknar snart.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilka underbara skor :)

2010-08-17 @ 10:34:21
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Anna Widén

Åh vilken snygg klänning! Får man fråga vart du köpt den?



Anna

2010-09-01 @ 16:27:28
Postat av: Pernilla

Hej Anna!

Den har jag köpt på Salt i Kista. Fanns i grå och beige/guld.

Kostade inte speciellt mycket heller :-)

JAg hade den aldrig på bröllopet, så den hänger i garderoben och väntar på nån 40-års fest eller liknande.



Kram

2010-09-01 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0