Helgen är över

Sitter och tittar på söndagsfilmen: Irene Huss. Förra söndagen jag tittade var jag ensam och då tyckte jag att det var jätteläskigt. Nu sitter jag här med både Claes och Elin och tycker att det är bra, men inte ett dugg läskigt...
Söndagsfilmen... det betydet att helgen är slut. Borde som vanligt ha förberett inför nästa vecka, men det har jag ju inte... Barnen lär komma till dagis och skola ändå och ha med sig detmesta av vad de ska ha...

Igår var Alva på prinsesskalas hos en klasskompis. Hon var väldigt uppspelt innan. När hon inte fick gå dit i finskorna utan fick ha dem i en väska och gympadojjorna på så drog hon upp klänningen och visade: -Ska en prinsessa verkligen se ut så här???



Sen hade vi kräftskiva här :-) Väldigt trevligt!!! Vi tog en drink i trädgården först och då tittade till och med solen fram. Sen satt vi ute och åt, men kaffet och desserten tog vi inne, för då var det för kallt.
Det var full fart här, framförallt på ovanvåningen där barnen röjjde.







Idag har vi varit en sväng i stinsen hela familjen. Vi hann i stort sett ingenting av det vi skulle ha gjort... Men vi hann dte viktigaste. Present till svärfar och beställa glasögon till mig!!! Jag har beställt ett par på Lensway. Jag ska ju ha ett par med prismor, men då måste jag till någon optiker i stan och det lär ta ett tag innan jag kommer dit och får med mig smakråd. Så nu  har jag beställt ett par utan prismor som jag kan ha som extra. De kostar totalt 714:-. Bara mina glas brukar kosta runt 3000:-...

Sen har vi varit och firat svärfar som fyller år idag. Vi var där halv tre och åt strax efter det, sen skjutsade jag Elin till träningen till fem, åkte tillbaka och åt dessert och sen åkte vi allihop och hämtade Elin efter träningen. Så vi var hemma strax efter sju och då var det bara att stoppa de yngsta barnen i säng... Skola och dagis imorgon.

Bara två dagar kvar till jag ska jobba!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0