Helgen

Jaha, så var det måndag morgon igen... -23 grader ute, så det lär bli en hemmadag idag :-)

I fredags tänkte jag hitta på något med barnen, men de varnade på radio att man inte skulle ta ut bilen för det var snökaos. Så vi fick bli hemma. Hann med en del tvätt och städ, men också lite skidåkning med Alva. Hon var jätteduktig, men det var inte skönt alls ute. Det blåste och var kallt. Oscar grät efter ett tag så det var bara att bege sig in igen. Då konstaterade jag att det finns nog en del saker som jag är bra på med barnen, men två saker där jag INTE är en bra mamma är:
*att leka med barnen (rollekar, med dockor, barbies osv.)
*att vara ute med barnen om det är kallare än +25
Det första undviker jag i allra flesta fall, men det andra måste jag ju uthärda...

På kvällen tog jag bussen till Sofie. Elin hoppade på halvvägs, och Jeanette var där också. Vi åt raclette och spelade melodifestivalspelet. Väldigt trevligt!!! God mat och roligt spel. Så det gjorde inget att Elin och Jeanette vann (pga av att vi hjälpte dem endel:-) ) Tack tjejer för en trevlig kväll!!!

 


I lördags så var Janna, Roland och barnen här. De kom redan vid två och skridskor stod på schemat. Det blåste om möjligt ännu mer då. Jag hade sån tur/otur att Oscar sov, så jag var tvungen att vara inne och passa honom och förbereda maten.
Efter ett tag kom de in med väldigt rosiga kinder. Så vi fikade och tände en brasa. Sen lekte barnen hela dan och kvällen. Det gick jättebra och det såg ut som att de hade jättekul. Axel var superhjälte och Alva prinsessa :-)

     

I går var en lugn dag, lite plock härhemma. Claes var ute och skottadde i flera timmar och jag kokade en köttgryta. Sen tog vi en promenad på en timme. Det bet ordentligt i kinderna, men det var skönt när vi kom in. Vi hämtade mamma och bjöd henne på middag. Tittade lite på os innan vi skjutsade hem henne igen.

     

Jaha, nu är det ny vecka och nya möjligheter! Får se om det händer något spännande...


Kommentarer
Postat av: Blomman

Tjena, äntligen har jag tagit mig tid o kolla in din blogg, härligt med lite sköna vinterbilder, ha en fortsatt underbar måndag

/Blomman

2010-02-22 @ 15:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0