Jobbar natt

Ja, det är nog vad man kan kalla det. Även om dagarna rullar på som innan... Full fart med andra ord. Men det har blivit lite mer soffsittning de senaste dagarna.
Vi har tagit tag i nätterna här hemma nu. Målet är att Oscar inte ska äta på nätterna och sova hela nätterna, gärna i sin egen säng.
Natten till lördag, gick väl sådär... Vi höll ut ganska länge, men sen gav jag bröstet. Alva och Claes skulle ju upp tidigt... Natten till söndag skulle Claes ta och jag skulle sova i Elins säng. Men jag satt uppe sent och kollade på nån läskig film så jag la mig i vår säng och tänkta att jag går ner sen när jag inte kan sova. Claes tog Oscar och han var jättearg och bara skrek. Det var jättejobbigt och jag vet inte varför jag inte gick ner. Men det slutade med att vi var vakna alla tre... Hur som så gav jag mig inte, så till slut somnade vi utmattade allihop. Det tog väldigt lång tid :-(
Inatt så lade sig Claes i Elins säng på en gång, han skulle ju upp och jobba. JAg gick och la mig och Oscar vaknade ganska snabbt. Jag gick in och buffade lite och gick och la mig i gen. Så höll vi på så var 20:e min fram till ca 02.30. Då orkade jag inte springa med så jag la mig på en madrass på hans golv. Vid ca 05.30 hade jag så ont i kroppen så då la jag mig i vår säng igen och då fick jag sova ända till 07.30. Men då fick Oscar mat för då var det ju morgon!!!
Så inatt var han i säng hela natten och åt inget, sen sov han inte så mycket, men det är ju en bagatell...

Alva fick gå med grannen till kyrkis, så slapp jag klä på mig och Oscar. När han somnade på fm så passade jag på att gå och lägga mig också. Men efter att ha legat i 20 min och inte kunnat somna så gick jag upp och duscha, tvätta och diska istället...

På em/kvällen var det gympa. Idag var det 20 barn där, men vi var 3 "fröknar". Ändå var det rörigare och stökigare än förra gången. Men det kommer nog att bli jättebra när vi kommer in i det och barnen inser att de måste vara tysta för att vi ska hinna något.

När vi kom hem så åt jag, Alva och Oscar våfflor. Oscar tyckte att det var jättegott, men Alva tyckte att jag var snål som inte gav honom någon sylt och grädde :-)

Nu ska jag snart krypa ner i säng så att jag orkar med natten...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Hej hjärtat, vill bara säga att du är super duktig. Det gäller att vara mer envis än gille killen, jag vet lättare sagt än gjort. Se framåt när du är klar med dom jobbiga nätterna så kan du sussa riktigt sött själv. Massor med kramar

2010-02-09 @ 09:12:54
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0