Otäck upplevelse i badhuset

Igår var Oscar och jag på dopfest på fm. Det var trevligt. Först var vi i kyrkan och sjöng Imse vimse och andra barnsånger, sen gick vi till församlingshemmet och barnen fick burkmat och vi vuxna fick kaffe, macka och kaka. Innan vi åkte hem så gick vi ner till minneslunden en stund.
När vi kom hem så kom Jenny och Molly samtidigt. De var kvar ett par timmar och lekte. Mysigt!
Och så bokade Jenny och jag spa. Den 13-14 mars åker vi iväg, bara hon och jag och mår bra och tar det lungt en helg. Ska bli så skönt! Och jag tror att jag verkligen behöver det om jag ska orka vara en bra mamma och fru.

Igår kväll tvingade jag iväg mig på yogan igen :-) Det känns så skönt när man väl är där. Men igår var min kropp inget bra, så jag fick hoppa över vissa övningar...

Idag gick vi upp och åt frukost och packade ihop badsaker. Det tar lite tid att packa till tre personer samtidigt som man ska ha koll på den lille och den större vill ha hjälp med tusen saker... Men till slut kom vi ialla fall iväg.
Vi började i barn/bebisbassängen. De har som äventyrsbad för småbarn. Både Alva och Oscar tyckte att det var jättekul!!! Efter ett tag tyckte jag att det var dags att gå och äte lunch, men då kom det några killar skrikande att någon måste ringa efter ambulans. Det var en kvinna som sprang med och ringde. Jag gjorde allt för att Alva inte skulle förstå någonting, och efter ett tag gick vi in och bastade och efter ytterligare tid gick vi och skulle äta, men då var ambulansmännen kvar och jobbade med henne. Jag sa bara till Alva att någon gjort sig illa och att ambulansen var där så att vi gick och badade en stund till så att de kunde jobba ifred. När klockan var en stund efter ett så hade de åkt och vi kunde gå och äta lunch. Då var jag alldeles skakig. Jag märkte att mycket av det som hänt med pappa kom tillbaka, men även det som hände med min arbetskamrat i Polen. Konstigt att kroppen kan reagera så. Men jag tror inte att Alva märkte något. Och vad jag förstod senare så var det en kvinna som hade motionssimmat och sen hittade de henne på botten vid det djupaste. I Sollentuna är det 4 meter på det djupaste!!! Hur som så hade ambulansmännen fått liv i henne och hon hade andats när de åkte, men jag såg ambulansen och den hade blåljusen på.
Just när det hände så var det ingen badvakt där. Deras förklaring var att det var lunchbyte och hon som skulle jobba blev stoppad av en kvinna i omklädningsrummet som hade problem med skåpet. Men jag undrar om han som bytte verkligen får gå från bassängkanten innan hon kommer???
Läskigt!!!

Oscar sov i bilen på väg dit och på väg hem, sen har han inte sovit mer idag, så nu ska jag se om jag lyckas söva honom en stund. Ialla fall så jag hinner hänga upp våra blöta badkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0