Redan tisdagskväll

ja, tiden bara springer iväg...
Igår var vi hemma hela dan och plockade och fixade här. Strax före fem åkte jag, Alva och Oscar till gympan och Claes åkte in till stan för att bowla. Det var inte så många barn på gympan. Kan tänka mig att kylan hade endel med det att göra. Men det gick riktigt bra. Jag hade som sagt Oscar med mig och det är ju inte lika lätt som förra terminen, men det går ok. Det blir ju inte varje gång nu när Claes är hemma på måndagar så det får lov att gå :-)
Vi åkte förbi Mcdonalds på vägen hem och köpte med oss mat. När vi ätit var vi fortfarande kalla, så vi gick in i badrummet och lekte på värmegolvet. Man får ta till alla knep sådana här dagar.
Jag kände mig inte helt hundra under dagen, ont i magen, huvudet och lite lätt illamående. Så jag gick och la mig hyfsat tidigt.

Imorse gick vi upp och skjutsade Alva till dagis, sen åkte vi hem och åt frukost. Sen försökte jag hålla Oscar vaken för kl 11 skulle jag vara hos sjukgymnasten. Han somnade så fort jag satte honom i bilstolen :-) Han sov sig igenom hela besöket, vilket var bra för mig som kunde koppla av då. Det var inte skönt idag, har inte varit där på 1,5 vecka och det märks. Jag har knutar och grejjer överallt. Kylan gör det ju inte bättre. Men nu hoppas jag att jag ska kunna röra mig lite bättre ett par dar igen...
Sen var det hem och äta lunch och iväg igen. Då var det dags för utvecklingssamtal för Alva. Det var bara positivt!!! Hon är jätteduktig både på att lära sig saker och att vara snäll mot sina kompisar. Det är verkligen en supertjej vi har!!! Och det är skönt att höra från andra, framför allt från dem som träffar henne i stort sett dagligen, själv kan man ju vara så trött på henne ibland...
Vi åkte raka vägen från dagis och hämtade mamma och for vidare till Eurostop. Vi skulle se om vi hittade lite underställ, vantar och mössor. Både att ha härhemma nu och i mars när vi ska till Sälen. Jag kom hem med ett underställ var till mig, Alva och Oscar och en mössa till Oscar. Så jag känner mig nöjd!
Hann även in en sväng till Icamaxi.
Sen åkte vi hem till mamma och åt mat och gjorde hennes räkningar. Vi var inte hemma förrens 19.30 så då var det raka vägen i säng för Alvis.
Nu sover båda barnen och Claes är ute med jobbet, så jag sitter med en latte, laptopen i knät och OS på tv. Så jag ska inte klaga.

                     
Oscar "äter" pastasallad :-)                                     och ris, med sked för första gången


Claes tog med sig kameran när han hämtade Alva på kyrkis i måndags:

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0