Sångstund

Oscra har knölat ganska mycket inatt. Jag fick sitta inne hos honom i flera timmar innan jag gav upp. Han fick ingen mat, men han fick sova med mig i sängen. Han sov bara i min famn, så fort jag la ner honom så vaknade han. Det innebar att jag var väldigt trött imorse...
Alva var desto piggare, när hon hade vaknat så tog hon gitarren och spelade och sjöng i tv-rummet så man trodde att hon sjöng för grannarna. Men fint var det :-)
Vi lämnade henne på dagis och åkte hem och åt frukost och så hann jag ta en dusch. Sen gick vi upp till öppna förskolan, det är sångsamling på onsdagar och vi har inte varit där på flera veckor.
Det var helt hysteriskt mycket folk där idag. 30 vuxna och lika många barn. Oscar tyckte att det var jättekul. Han skulle helst stå och hålla mig i en hand hela tiden. Och så dansade han. Det har jag inte sett honom göra förut. Supergulligt!

Det var inte svårt att få med Alva hem från dagis idag. Samtidigt som jag hämtade henne ringde Jeanette och var på väg med Jennifer. Vi hade bestämt redan igår att hon skulle komma hem till oss och leka och äta idag. De åt först mellis och sen har jag knappt sett dem förrens det var dags för middag. De leker så himla fint ihop.
Efter middagen så skjutsade jag hem Jennifer.

   

Elin kom hem idag!!! Hon har NO-prov imorgon så det blev ingen träning idag, hon kände att hon behövde plugga. Det tycker jag är väldigt klokt tänkt av en 14-åring. Jag har lovat att förhöra henne efter stafetten. Herrarna är i ledning nu. Men jag vågar inte ta ut något i förskott under detta OS. Men man kan ju alltid hoppas!

Elin ska till Skåne under sportlovet, så det är bara en kort visit hon gör härhemma. De åker på söndag. Men det känns skönt att alla är på plats igen. Det blir så tomt annars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0