Det tar aldrig slut...

I fredags var Oscar mycket bättre och nu är han frisk! Men i torsdags kväll började Claes känna sig hängig och var hemma från jobbet i fredags, igår kände han sig bättre, men idag är han sämre igen... Och inatt så kräktes Alva!!! På golvet i vårat sovrum...
I fredags höll jag på att gå upp i atomer hela dan. Jag exploderade för minsta lilla. Hur som så var det fint väder så jag klädde på Oscar och Alva kläder och lånade en bebispulka och tog Alvas skridskor. Oscar tyckte att det var jättekul ibörjan, men när vi väl kom ut på isen och Alva fått på sig skridskor så var det inte så kul längre. Det blåste och var kallt. Så efter 20 min var han helt hysterisk. Jag fick till slut ta ur Oscar ur pulkan och pulsa igenom den tunga snön hem och lämna Oscar. Alva satte jag i en snödriva och så fick jag gå tillbaka och hjälpa henne av med skridskorna. JAg kan ju bara säga att jag var väldigt irriterad och heligt förbannad.
När vi kom in drack vi varm choklad med vispgrädde och mashmallows. Sen skulle Elin gå till en kompis och sova där. Då fick Alva ett utbrott... Hon ville inte att Elin skulle gå!
Kvällen "rullade" på med på spåret, då vi återigen konstaterade att vi skulle vinna om Claes och jag var ett lag :-)

       


Linsskyddet frös i kylan, men det blev en riktigt bra bild!!!

Lördagmorgon innebär skridskoskola och Claes kände sig bättre så han tog med sig Alva. Senare så tog jag tjejerna med mig och åkte till Sollentuna. De gick på bio och såg Alvin och gänget 2 och jag fick 1,5 timme helt själv i ett köpcentrum!!! Jag gick i lite affärer och insåg hur tråkigt det var så då köpte jag en tidning och tog en fika. Väldigt skönt!!!
När vi kom hem så åkte Claes. Han skulle på ölprovning.
Vi lagade mat och tittade på tv. Sen fick jag Elin att hjälpa mig med min matblogg. SÅ nu har jag ny bakgrund och ny header. Tack gumman!!!

 
 Jag Klockan tolv kom Jenni förbi och stannade en timme ungefär, Claes kom precis innan hon skulle åka.
Jag tror knappt vi hann släcka lampan innnan Oscar vaknade och ville ha mat. Jag hade matat klart honom och så gott som somnat när Alva kom och ropade på mig. Jag hörde på henne på en gång vad som var på g. Jag kastade mig ur sängen och han ialla fall få bort henne från mattan. MEn hela golvet och halva väggen och större delen av badrummet gick inte att rädda... Oscar var ju vaken så Claes fick ta hand om honom, jag satte Alva i duschen och började skura. När allt var klart och jag låg i sängen och matade Oscar och Claes la sig hos Alva var nog klockan närmre 4. Sen har Oscar varit täppt i näsan och haft lite problem att andas. Sammanfattnig: VÄLDIGT lite sömn...

Idag var det Kick off i klubben, det började kl 13. Det var en föreläsning om mindfulness. Det var väldigt bra och jag klarade av att gå in i meditationerna och tänkte också att jag skulle applicera det härhemma. MEn så fort jag kom hem så exploderade jag igen...

Nu är det inget kul längre... Nu vill jag ha en frisk familj!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0