Fredagsmys

Idag har hela dan varit en mysdag :-)
Har knappt varit utanför dörren.
Yogan igår kändes jättebra! Man kände att man hade muskler som man inte visste fanns... Jag trodde inte att jag skulle kunna gå idag, men det har inte varit så farligt. Vissa övningar fick jag hoppa över pga av nacken och handlederna, men det kändes ok.
Jag bestämde mig för att köpa ett terminskort på friskis. Så nu ska jag bara bestämma vilka pass jag ska gå på. Det blir nog yoga på torsdagar och ett till. Så får vi se hur länge det håller. Men jag kände igår att jag måste. Det är inte det att jag känner att jag måste för viktens skull, men för välmåendet. Jag känner att min kropp håller på att svika mig. Jag har ont överallt och det känns som att jag kommer att gå sönder snart. Och jag har ingen lust att vara krympling vid 40. Ialla fall inte om det går att gör något åt.

Alva och jag bestämde imorse att vi skulle baka idag. Så efter mycket om och men så blev det en tigerkaka i min julklappsform. Den blev väldigt snygg!!! Se http://nybergsmat.blogg.se 
Jag insåg också att det roligaste med att baka är att slicla skålar och vispar :-)



Idag har jag plockat och fixat och det märks ingenting... Vid 2-tiden kom Jessica över och fikade.Trevligt! Det var väldigt länge sen jag såg henne sist. Hon sa att det var mång kilo sen hon hade sett Oscar :-)

Claes kom hem ganska sent idag för att vara fredag, men då hadehan handlat på vägen hem också. Ungefär samtidigt kom grannarna in. Vi hade bjudit över dem på tacos. Så idag gjorde vi vad säkert 60% av svenskarna gjort idag. Åt tacos alltså. Skulle vara kul att få en siffra på hur många som faktiskt äter tacos på fredagar...
Det var ialla fall väldigt trevligt!
Tjejerna och deras pappor ska ju upp på skridskoskolan imorgon bitti (börjar 08.00) så det blev en tidig kväll. Eller sen för tjejerna för klockan var nog tio när de gick.
Nu har Oscar också somnat så snart ska även jag krypa till kojs. Fullt upp imorgon med kalas och middagsgäster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0