Jag är glad att jag inte är blind :-)

Idag har jag varit hos ögonläkaren. När jag kom så fick jag en droppe av någonting i varje öga, sen skulle jag vänta 50 min innan jag fick träffa läkaren. Jag hade köpt en tidning innan som jag tänkte passa på att sitta i lugn och ro och läsa. Men efter ca 4 min så såg jag ingenting i tidningen. Jag såg hyfsat på långt håll, men på nära såg jag nada. Jätteläskigt! Så det var bara att sitta snällt i 45 min och vänta. Jag höll nästan på att somna. 
Hon konstaterade ialla fall att jag kan ha lite lägre styrka på glasögonen och linserna men med mer korrigering för astigmatismen. Nu skulle hon bara kolla av med hon som kollade skelningen sist så ska de ringa imorgon. Då ska jag ringa optikern på en gång och beställa tid för att få nya linser och glasögon. Då kommer problemet med att hitta nya bågar.... Det finns ju en anledning till att jag bara byter en gång var tionde år!!!

Nu ser jag lite bättre, men fortfarande är det sämre än vanligt på nära håll. Ska snart lägga mig och se om jag kan läsa lite innan jag somnar.

På fm idag så var Oscar och jag på öppna förskolan. Han tyckte att det var jättekul att åla/klättra omkring bland de andra barnen. Det var sångsamling också och det var poppis, bara han slapp sitta stilla :-)

Nu har äntligen alla julsaker kommit ner i kartongen så nu ska jag bara få Claes att gå upp på vinden imorgon. Vi ska även prova ett nytt sätt att möblera i Elins rum imorgon.



Oscar "hjälper" till att packa ner julsakerna

 

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jätte fin bild kram

2010-01-14 @ 14:28:24
URL: http://jenni.bloggie.se
Postat av: Kristina

Han är bra söt, din lilla son!

2010-01-18 @ 20:45:28
URL: http://www.stina.bloggerian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0