Natten från hell

Hade vi här natten mellan lör och sön...
Det började när våra gäster åkte vid  strax före tre...
Oscar hade fått feber tidigare på lördagskvällen och varit hängig. Stackars liten har aldrig varit sjuk tidigare så han förstod nog ingenting.
Hur som så sov han till och från under kvällen och vi gav honom febernedsättande. HAn vaknade strax efter gästerna hade åkt så då tog jag in honom till vår säng och ammade honom, sen fick han vara kvar där så att jag hade koll på honom. Då hade han 39.9!
Claes tog upp Alva och kissade henne, som vi brukar. Två minuter efter att han lagt henne igen ropade hon på honom och då hade hon börjat blöda näsblod. Så sängen och barnet var full med blod och jag var fast i sängen med Oscar. Så Claes tog hand om Alva och sen tog det ett tag innan hon somnade, men efter  mycket om och men så sov vi allihop. Efter en liten stund skulle jag flytta på Oscar och lyfte upp honom. Då blev jag alldeles kladdig och tände lampan... Bajs i hela min säng... Inte kul! Så jag väckte Claes så fick han ta Oscar så bytte jag lakan i min säng. Sen hann vi sova en liten stund till innan det var dags för Alva och Claes att gå på skridskoskolan.
Däremellan så åt Oscar i stort sett hela natten...

Till råga på allt så gick vår diskmaskin sönder i lördags, så vi har berg av disk... Och en son som bara ville bli buren... Ingen bra kombination

I lördags på dan så var Alva bjuden på barnkalas på Barnenes djungel. Det var Jennifer som hade kalas. Jag tog Oscar med mig och satt där och fikade. När vi kom hem så kom vi i stort sett samtidigt som våra gäster. Claes var hemma medans vi var borta och fixade härhemma. Han sa på telefon att han hade städat här. Jag sa inget till honom, men jag inser att vi har olika meningar med vad som är viktigt att städa när man ska få gäster...

Det var Albin, Madde och barnen som var här. Jättetrevligt! Efter middagen spelade vi Elins nya spel, där man ska sjunga. Nu har jag spelat det två gånger med olika vänner och sjungit högt utan att tänka mig för. Det är inte förrens efteråt jag har kommit på vadjag har gjort, men då är det försent att ta tillbaka, då har de redan hört mig sjunga...

Igår var Alva och jag hemma hos Jennifer tillsammans med resten av hennes släkt. Claes fick vara hemma och ta hand om Oscar.

Nu har Oscar ingen feber längre men han är jättelös i magen. Frågan är om han är magsjuk, om det är pga av febern eller att han inte ätit mat utan bara bröstmjölk. Man lär ju inte få något svar även om man gärna vill. Men jag har själv fått ont i magen och mår illa, så det kanske är någon magåkomma han har ialla fall.

Alva är på kyrkis nu så vi ska snart gå och hämta henne. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Claes blir borta sent idag och jag ska inte gå på gympan eftersom Oscar (och jag) är dålig.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken natt! Stackars er, hoppas det är bättre med alla nu.

Jenni pratade om det där spelet, jag tror det var det i alla fall. Vad heter det? Låter ju jättekul!!

Kram

2010-01-25 @ 22:29:04
URL: http://www.stina.bloggerian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0