Nyår igen...

Igår firade vi nyår igen :-)
De hade billig oxfilé på coop och eftersom vi inte åt det på nyår så sa vi att vi skulle bjuda hem familjen med många efternamn och äta nyårsmiddag igen. Vi hade jättetrevligt, åt god mat, spelade spel, pratade och skrattade. De åkte hem strax före tre och då vaknade Oscar och ville inte somna om.. Han somnade efter mycket om och men, men bara så länge jag låg med mitt ansikte på hans. OCh så ville han ha det hela netten, utom när han åt. Det blev inte mycket sömn, men sen låg jag kvar i sängen halva dan och bara tog det lungt.
JAg läste endel i boken jag håller på med: Familjens projektledare säger upp sig. 
Den är himla bra! Men jag vet inte om Claes håller med mig för den får en verkligen att tänka till. Både positivt och negativt. Jag får skriva mer sen när jag har läst ut den.
Idag åkte Claes till Ikea själv. Tack! Jag slapp alltså :-) Jag klädde på alla barnen och satte dem i bilen. När det var min tur att hoppa in så hade min dörr låst sig, så det var bara att klättre in över Oscar som satt fastspänd på passagerarstolen. Jag hade dessutom  mina stora klumpiga vinterkängor på mig. Inte en vacker syn när jag klättrade... Elin och Alva skrattade gott i baksätet och tyckte synd om sin lillebror...
Jag släppte av Elin och Alva hos Elins pappa, de skulle åka pulka. Det var -17 grader!!!
JAg och Oscar åkte hem till mamma och gjorde hennes räkningar. Sen åkte vi och hämtade Alva som hade druckit thé med Elin efter pulkaåkningen. Mysungar!!! Jag tror att de hade haft det jättemysigt.   
Elin fick komma ut med Alva för jag hade ingen lust att klättra mer än nödvändigt. Det räckte gott och väl med de fyra gångerna...
Imorgon tror jag att Claes ska ta min bil till jobbet så att den får stå inne i ett garage en hel dag. Hoppas att det hjälper.
Det ska bli konstigt att Claes ska gå och jobba igen, han har varit hemma så länge nu, Men vardagen måste väl börja någongång igen.



     
Delar av sällskapet på "nyårsafton"
Oscar                   Frida                              Elin & Alva                    Jenni

Kommentarer
Postat av: Jenni

Uch vad jag ser ut... men snart är jag tillbaka i min forna kropp igen. Massor av kramar coh så syns vi i kväll

2010-01-08 @ 12:32:15
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0