Pulkaåkning och läger

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag gjorde igår. Jag försökte undvika att gå ut ialla fall, då det var svinkallt! Jeanette, Jennifer och Hampus var här och fikade lite. Jag hade precis kokat lite ärtor till Oscar och då fick Hampus lite också. Han lyckades stoppa en i näsan, så det var bara att hämta pincetten och pilla ut den, sen gick han och pata sig väldigt mycket i näsan. När de skulle åka hem och Jeanette la honom ner för att ta på overallen så upptäckte hon att han hade en ärta till i näsan...


När Claes kom hem så stack jag iväg, först till sjukgymnasten och sen till Ica Maxi med mamma. Det blev ett par timmar där vilket resulterade i många kassar att ta med hem och ett stort hål i plånboken... Men skönt med mat hemma. När jag kom hem så åt jag först för det hade jag inte hunnit innan jag åkte.

Idag har jag, Alva, Oscar, Anette och Alblin varit till pulkabacken. Jeanette, Jennifer och Hampus kom också dit. Vi hade kaffe och varm choklad med oss, det var jättemysigt. MEn väldigt kallt! Så kallt att när jag skulle packa ihop kopparna så hade kafferesterna frusit i koppen. När vi kom hem två timmar senare så ville Albin och Alva inte komma in, efter ytterligare en timme fick jag muta in dem med tv och choklad :-) Då var det -15.7!!!



Jag tog en dusch och började med maten och när Claes kom hem så fick han hjälpa till. Vi åt och sen åkte jag ner till gympahallen. Det är trampolinläger i helgen, som började kl 18 idag och håller på till sön efter lunch. Det var 15 hoppare från klubben, 12 från TK Levo och 1 från Motala. Idag var det mycket lekar och lära känna varandra och lite träning. Det var kul och alla kändes taggade! Vi avslutade med streching och då passade jag på att vara med eftersom jag har kännt mig så otroligt stel sista tiden. Det kändes ganska ok, jag kom faktiskt nästan ner i spagat :-)

När jag klev innanför dörren härhemma så vaknade Oscar. Såklart! Så nu ska jag ge honom mat en gång till och sen tänker jag nog krypa ner i sängen. Jag ska vara nere i hallen 09 imorgon.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0