Trött tjej

Alva har fortfarande inte kommit ikapp efter helgen. Hon har svårt att somna på kvällarna och vaknar jättetidigt på morgnarna. Och så är hon gnällig hela dagarna... Nu fick jag nog så jag tog in henne mot högljudda protester och satte henne framför tv:n. Men nu har hon lugnat ner sig så snart ska hon få lite kvällsmål och titta på halv åta hos mig. Sen är det sängen som gäller. Håll tummarna för att hon kan sova lite längre imorgon.
Eftersom jag själv inte påverkas så mycket av oregelbundna tider och för lite sömn, så har jag så svårt att förstå mig på henne, när det gäller det...
Ska bli kul att se vilken typ Oscar blir...
Läste en artikel idag där det bland annat stod om kvällmänniskor och morgonmänniskor och att det av någon konstig anledning anses finare att vara morgonmänniska. Det där har jag alltid kännt av. MAn har ju alltid fått höra: -Ska du sova bort hela dan?  Men de då som sover bort hela kvällen och halva natten? De missar ju massor oxå. Hur som så kan man ju faktiskt inte rå för vilken typ man är. Det är genetiskt!

Idag har Alva varit och besökt skolan igen. Hon hade det jättebra idag igen och hon hade ätit jättegod mat :-) Jag hämtade henne klockan elva och så gick vi och en dagiskompis och hennes mamma och lillasyster till parken och lekte. Vi hade fika med oss. Det var jättetrevligt och tiden bara flög iväg.

Jag har även hunnit med en sväng till centrum. Oscar och Alva var hos mamma och jag hade tid hos optikern. Nu ska jag få ytterligare ett par provlinser så får vi se om det blir bättre...

Det är så himla mysigt väder nu. Skönt att man kan gå ut utan nästan inga kläder alls... Vi har varit ute nästan hela dan idag.

Ikväll kommer Claes hem!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0