Jag önskar mig ett en-plans hus!!!

Fick ett sms imorse av grannen där hon undrade om hin skulle lämna Alva på dagis. Gärna svarade jag och fick 20 extra minuter hemma. Dem tänkte jag spendera i tvättstugan, så jag spände fast Oscar i bilstolen och tog med honom in i tvättstugan. När halva maskinen var full så gick jag upp på övervåningen och hämtade mer tvätt. På nervägen gjorde jag något konstigt... Det slutade ialla fall med att jag halkade i trappan, fick tag i räcket med handen medans kroppen for ca 10 trappsteg. Det gjorde jä-ligt ont!!! När jag kännt efter om alla kroppsdelar satt fast så insåg jag att jag höll kvar i all tvätten. Jaja, det var bara att bita ihop och slänga in tvätten i maskinen, byta blöja på Oscar och packa ihop sig och sticka.
Så väl på väg med skötväska, handväska och bilbarnstol i famnen går jag ut och.... trillar på entrétrappen. Sittandes svärande i snön tittar jag på min son som storskrattar och tror att jag leker med honom...

Vi kom i alla fall iväg till sjukgymnasten och fick mat med oss hem från affären. Lunch, vila, dusch, lek. Sen packade jag ihop lite mackor, saft och bullar och gick till dagis. Jag hämtade både Alva och Albin och så tog vi en promenad med många stop. Första stopet var i stora trädet där de satte sig och åt mellis. Sen hittade de stora snöhögar som fick vara både det ena och det andra. Mest hem till dinosaurier, tror jag.

     

Väl hemma, så satte jag mig en stund och vilade min onda kropp innan det var dags att laga middag. Efter maten har vi tittat på tv. Först mästarnas mästare, och sen stjärnkockarna. Båda två program helt i min smak.
Nu snarkar Claes i soffan igen så nu är det nog dags att flytta in i sovrummet.

Imorgon kommer Elin :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gjorde exakt samma sak i vår trappan fast med Molly i famnen. Hon var lika intakt som din tvätt tack och lov men ajsanbajsan vad det värkte i kroppen flera dagar efteråt. Hängde i ena armen högst upp i trappan och kroppen hängde raklång utmed mittstolpen hela vägen ner. Inte roligt alls! Molly bara stirrade på mig och undrade nog vad jag höll på med. Wilma var precis under trappan och blev livrädd. Halkskydd ska upp snart...

2010-03-11 @ 09:56:55
Postat av: Pernilla

Tyvärr Jenny, det hjälper inte!!! Claes har satt sånna i vår trappa och det var inte för barnens skull...

2010-03-11 @ 10:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0