Sälen

Vi har haft fantastiska dagar i Sälen!!! Sen har det så klart haft sina baksidor också...
Vi var 21 vuxna och 20 barn i ett stort hus :-) På dagarna var vi i backen och på kvällarna hängde vi i huset. Det fanns ett lekrum och ett tv-rum där barnen var nästan hela tiden. Det var barn i åldern 10 mån till 12 år.
Vi vuxna var indelade i matlag så man behövde bara laga middag en kväll och de andra kvällarna var man "ledig". Jättebra system! Matlaget skulle även fixa en lek under sin kväll. Så första kvällen var det femkamp, andra kvällen "på spåret" och tredje kvällen en associeringslek. Supertrevligt!
Det fanns även en badtunna på gården som vi hyrde två kvällar. Det blev inte av att jag badade någon kväll, men Alva var i båda kvällarna ;-)
Alva var verkligen superduktig i backarna. Hon åkte helt själv i barnbackarna. Hoppade på knappliften själv och tog sig ner utan problem. Hon var även uppe på toppen och tog den röda backen ner utan problem (men då var Claes med). Jag åkte med Alva på lör fm och så passade jag på att ta några egna åk. Jättehärligt! Solen sken och det var toppenväder!
Jaha, så var det de där baksidorna då... Det gick magsjuka i huset... Svårt att undvika att det sprider sig när man lever så många på varandra. Jag tror att det till slut var 6 stycken som fick det. Inga barn och mest män... Claes fick det!!! Men vi andra klarade oss. Han låg sista kvällen och natten, men var såpass ok dagen efter att han orkade köra hela vägen hem. Till min stora lycka då jag var helt slut. Oscar har nämligen haft jättehög feber tre av fyra nätter. Vilket har har inneburit att varken han eller jag har sovit i mer än en timme i sträck. Så på hemvägen när jag kunde slappna av lite så bröt min förkylning också ut.


Ska försöka välja ut några av bilderna som vi tog och lägga upp här...


Dessa mötte vi på väg till backen första dagen. De var jättestora och jättemånga (16 st)


Alva i liften :-)





Solig dag i backen. Jag och Alva är där någonstans...


Barnen softar i solen!


Bad i tunnan


Sötnos!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0