Dags att klippa tjejerna

Igår var Alva ledig från dagis för Tant Klaver var på öppna förskolan. Så vi gick dit till tio och hon tittade på teater. Oscar var inte så intresserad, han ville helst klättra och ta på alla som satt på golvet, så vi gick till lekrummet istället. Efter en stund där kröp han fram till en liten dockvagn och ställde sig upp mot den. Han trodde nog att han kunde gå, men vagnen gav efter och han for meed näsan före i golvet. Blåmärke i pannan och näsblod!!!
Efter en stund somnade han i min famn :-) Alva ville inte gå hem, så vi var kvar till 12 då de stängde. Hon och Albin byggde världens högsta legotorn...
Efter lunchen tog jag med mig "alla" barnen och åkte ner till centrum. När jag skulle parkera så fanns det en ruta närmast centrum, med en familjeparkeringsskylt på. Elin: -Men mamma, den här platsen är ju för familjer!
Så en mamma med tre barn är ingen familj, eller? Vi hade ialla fall väldigt roligt åt det :-)
Vi bokade tid hos frissan till tjejerna och hade en halvtimme på oss att titta lite i affärer innan det var dags. Vi gick in på Gina tricot och jag lyckades gå in i ett provrum. Jag hittade ett par billiga jeans som jag kunde ha, så då passade jag på och köpte två par. Det är ju som sagt väldigt sällan jag orkar prova med barnvagnar och 5-åringar :-) Nu ska de bara provas här hemma och få godkänt av maken också....
När vi skulle gå in till frisören så viskade Alva till mig: -Mamma, kan jag också få göra slingor?
Men det blev bara Elin som fick göra det :-)
Jag fick ialla fall två snygga tjejer med mig därifrån!
På hemvägen åkte vi och köpte hamburgare till tjejerna.
Senare på kvällen öppnade vi en flaska champange och åt ost!!!



Kommentarer
Postat av: Nettan

Elin: -Men mamma, den här platsen är ju för familjer!

Vilken härlig komentar, skrattade gott åt det :)

2010-03-04 @ 21:57:30
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0