Avslutning på kyrkis

Imorse gick vi med Alva till Kyrkis. Sen hoppade Oscar och jag in i bilen och åkte till Frihamnen och hämtade mamma. Väl hemma igen så åt vi väldigt sen frukost och sen var det dags att hämta Alva igen.

Anette, Albin, Annica och Linnea skulle åka iväg och äta lunch och frågade om vi ville följa med.Jag tyckte att det lät som en bra idé och gjorde det. Vi skulle till en handelsträdgård/fik strax utanför Väsby. Men när vi väl kom dit så var det stängt mån och tis. Så då åkte vi till nästa ställe, som även de hade stängt på mån... Vi hamnade till slut på Burger King. Och när vi handlat all mat och fått barn och hundar på plats så började det regna... Det var bara att packa ihop allt och sätta oss inne. Alva och Albin hade ialla fall jättekul och lekte i bollhavet och på lekplatsen. Oscar lekte också i bollhavet och tyckte att det var jättekul!

När vi kom hem så var vi helt slut alla tre, så jag satte Alva framför tv:n och mig och Oscar i varsin säng. Jag hann sova i 30 min innan det var dags att gå upp, men jag behövde verkligen det. HElgen tog nog hårdare på mig än vad jag trodde.

Klockan fem var det avslutning på kyrkis. Vi mötte upp mamma vid bussen och så gick vi dit. Först var det tipsfrågor och sen sjöng barnen. Sen sjöng vi allihop innan det var dags för mat. De bjöd på tunnbrödsrulle och glass.

Sen gick vi hem och hämtade bilen och skjutsade hem mamma. Jag passade på att göra några ärenden på vägen när jag hade barnvakt i bilen.

Claes åkte till Oslo tidigt imorse, men han kommer hem imorgon kväll.

Oscar vägrade somna ikväll. Jag hade tänkt att plocka och dammsuga här när jag hade lagt dem. Men han somnade inte förrens halv tio. Men nu har jag varit nere och plockat lite och även dragit ett varv med dammsugaren. Så nu ska jag strax krypa ner i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0