Ovälkomnat besök...

...har vi just nu av magsjukan!!! :-(
Än så länge är det bara Oscar som har drabbats, men det kommer väl. Det är sällan det stannar vid bara en familjemedlem.
Igår så vaknade han före 04 och var så där gnällig och otröstlig. Han ville ingenting. Men vid sextiden började han kräkas och höll på fram till nio.
Jag var tvungen att jobba så Claes jobbade hemma och så åkte jag hem efter lunch. På em var det full fart och han åt bra. Han var lös i magen, men det var allt.
Imorse vaknade vi av att Oscar grät. Jag gick dit och hittade en HELT nerbajsad unge och säng. Så jag tog Oscar och duscade honom och Claes tog hand om säng och sängkläder. Då kom Alva upp och frågade vad det var som luktade så himla illa? - Det är Oscars bajs, svarade jag. -Kan ni inte ta borft det då?
Hmmm undra vad hon trodde att vi höll på med...

I torsdags kväll hade jag väntat besök. Då var nämligen Jeanette här och hade make up kväll. Vi var 7 st tjejer + Jeanette. Jättemysigt! Skönt med lite avbrott i vardagen, så att det händer lite annat.

Igår efter middagen fick barnen glass. Det var första gången Oscar åt en strut tror jag.

(Och självklart lägger han till "den löjliga minen" så fort kameran kommer i närheten:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0