Mys i soffan

Just nu sitter Oscar och jag och myser i soffan och tittar på bolibompa :-)
Det är snart dags för lunch och sova för Oscar och då är min plan att ialla fall röjja lite i hallen så man kommer in i huset...
Igår när jag skulle lägga honom att sova middag så såg jag att hans bandage hade gått upp så då ringde jag och frågade vad jag skulle göra. Så jag fick en tid kl 14 igår.
Jag smög in och skulle ge honom alvedon medans han sov (trodde jag...). Men han vaknade så klart och somnade inte om. Men det stod på papprena att han skulle ha det två timmar innan man skulle dit.
Väl där så lekte han jättefint i väntrummet och gick sen in och var glad i undersökningsrummet. Ända tills de skulle börja titta på hans bandage. De tog av bandagen och tvättade rent och satte på nya. Oscar gallskrek och kämpade emot. Jag grät och läkaren och sköterskan svettades... Det var hemskt!!!
Vi har fått en ny tid på måndag och då ska de ge honom lugnande och smärtstillande innan de börjar byta bandage.
Jag fick också veta att han inte får gå på dagis på MINST två veckor...
Men jag har pratat med Claes så vi pusslar lite så att jag kan gå och jobba lite ialla fall...
De trodde också att det var en djup brännskada på armen. Inte bra! De på bröstet såg enligt dem bra ut. Jag tyckte nog att allt bara såg hemskt ut...
Stackars min lilla kille!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Lider verkligen med er. Hoppas att läkarbesöket imorgon går bättre.

Men 2 veckor var verkligen lång tid, är det infektionsrisken de tänker på då?

2010-09-19 @ 22:00:06
URL: http://jeanettestrih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0